Alaska Airlines ogłosiły, że sprzedadzą 10 samolotów Airbus A320 towarzystwu leasingowemu Air Lease Corporation, a następnie wydzierżawią od nich 13 nowych Boeingów 737 MAX 9, które zostaną dostarczone w okresie od 4. kw. 2021 do 2022.
Poprzednio Alaska Airlines zamówiły bezpośrednio od Boeinga 32 MAX-y 9. Przewoźnik oczekuje, że pierwszych pięć z nich zostanie dostarczonych przed latem przyszłego roku. Alaska Airlines przygotowują się do rozpoczęcia lotów swoich Boeingów 737 MAX w marcu 2021 (Loty 737 MAX American przed końcem 2020?, 2020-11-21, Zgoda na wznowienie eksploatacji Boeingów 737 MAX , 2020-11-18).
Relacje Alaska Airlines ze Stevem sięgają wczesnych lat 1980. i cieszymy się, że możemy współpracować z nim i ALC nad umową, która poprawi naszą flotę i poprawi nasze wyniki w zakresie ochrony środowiska, działalności operacyjnej i finansowej. Znaleźliśmy okazję sprzedaży 10 samolotów, których nie ma w naszych długoterminowych planach i zastąpienia ich 13 najbardziej wydajnymi dostępnymi samolotami wąskokadłubowymi – powiedział Brad Tilden, prezes Alaska Air Group.
Jesteśmy zaszczyceni i zadowoleni z odnowienia naszej długoletniej współpracy i współpracy z naszymi przyjaciółmi z Alaska Airlines. Wydzierżawione od ALC Boeingi 737 MAX 9 będą odgrywać ważną rolę w ich zróżnicowanej siatce połączeń, wprowadzając do floty najbardziej zaawansowany technologicznie i ekologicznie typ samolotu, dokładnie w czasie, kiedy spodziewamy się, że branża lotnicza przejdzie zrównoważoną odbudowę poczynając od 2021 – odparł Steven F. Udvar-Házy, prezes Air Lease Corporation.
Alaska Airlines mają obecnie flotę złożoną z 49 Airbusów: 39 A320 i 10 A321neo, a także ze 166 Boeingów: czternastu 737-700, 61 737-800 i 91 737-900.