Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowe silniki Chinooków

Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 sierpnia 2009

Brytyjskie ministerstwo obrony zamówiło u Honeywella silniki 55-L-714A, dla zamontowania ich w swoich śmigłowcach transportowych Chinook HC2 (CH-47D). Koszt przedsięwzięcia to 185 mln USD.

Pierwsze Chinooki HC1, wzorowane na wersji CH-47C, trafiły do RAF w 1980. Poważną modernizację przeszły w następnej dekadzie, wraz z dokupieniem części śmigłowców wersji HC2 (CH-47D). W ostatnim czasie ich stan techniczny znacznie się jednak pogorszył / Zdjęcie: Arpingstone

Silniki 55-L-714A oferują o 17% większą moc, niż stosowane obecnie jednostki modelu 712. Są także tańsze w eksploatacji (mniejsze o 5% zużycie paliwa) i serwisowaniu (wydłużenie okresów międzynaprawczych). Nie to jednak zmusiło Londyn do wyłożenia 185 mln USD na ich zakup.

Brytyjczycy posiadają obecnie 40 Chinooków, w tym 26 w jednostkach operacyjnych. Jednak w coraz trudniej utrzymać je w stanie zdatnym do lotu. W listopadzie 2007 sprawnych było tylko 17 maszyn, a więc mniej niż połowa posiadanych, mimo olbrzymiego zapotrzebowania na nie ze strony kontyngentów w Iraku i Afganistanie (zobacz: Problemy z brytyjskimi śmigłowcami). Poważna modernizacja stała się więc potrzebą operacyjną.

Honeywell rozpocznie montowanie nowych silników od przyszłego roku.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.