Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Likwidacja Palestinian Airlines

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 31 grudnia 2020

Władze Palestyny zdecydowały o zaprzestaniu działalności Palestinian Airlines. Powodem jest brak zamówień na loty ich dwóch Fokkerów 50 (SU-YAH i -YAI). Do kwietnia 2020 operowały one na rzecz Niger Airlines, ale umowa została zerwana w efekcie skutków tzw. pandemii SARS-CoV-2. Decyzją władz Palestyny aktywa Palestinian Airlines mają zostać sprzedane.

Dwa Fokkery 50 Palestinian Airlines operowały ostatnio z Kairu i Ammanu / Zdjęcie: via Linkedln

Palestinian Airlines powstały 1 stycznia 1995. Działalność lotniczą rozpoczęły w czerwcu 1997, już wówczas z dwoma samolotami Fokker 50. Przewoźnik początkowo operował z Port Said w Egipcie, ale już po miesiącu przeniósł się do, także egipskiego, El Arish. Realizował wówczas regularne loty do Ammanu i Jeddah. Krótko używały wówczas Boeinga 727. W listopadzie 1998 linie przeniosły się na nowo otwarte lotnisko w Gazie.

Już w październiku 2000 Palestinian Airlines zostały zmuszone do zaprzestania działalności, ponieważ rozpoczęła się druga Intifada. Walki doprowadziły do zniszczenia lotniska w Gazie. Nie udało się wówczas rozpocząć eksploatacji dwóch zakupionych DHC-8-300.

Linie powróciły do El Arish, skąd wznowiły działalność w grudniu 2001. W latach 2005–2012 Palestinian Airlines pozostawały w stanie uśpienia. W 2014 oficjalnie zaprzestały wszystkich własnych operacji i ograniczyły się do lotów na rzecz Niger Airlines.

Zaprzestaniu działalności Palestinian Airlines nie oznacza prawdopodobnie ich ostatecznej likwidacji. Ministerstwo komunikacji Palestyny zwróciło się do Egiptu jedynie o zawieszenie certyfikatu przewoźnika, aby można go było przywrócić w sprzyjających okolicznościach. Chcą także nadal używać nazwy Palestinian Airlines, aby oferować czarterowe loty pielgrzymkowe.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.