Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

ZEA kupują kolejne GlobalEye

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, 06 stycznia 2021

4 stycznia 2021 Saab poinformował o otrzymaniu 30 grudnia 2020 od Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) zamówienia na kolejne dwa samoloty rozpoznania radarowego GlobalEye. To kontynuacja zamówienia na 3 samoloty złożonego przez ZEA jeszcze w 2015. Wartość aktualnego zamówienia to 1,018 mld USD. Ma ono zostać zrealizowane do 2025.

Samolot Saab GlobalEye w barwach ZEA wystawiony na Dubai Airshow w 2019. Jednak pierwszy GlobalEye z zamówienia z 2015 został dostarczony odbiorcy dopiero w kwietniu, a drugi we wrześniu 2020 / Zdjęcie: Saab

GlobalEye wykorzystuje systemy radarowe Saaba do obserwacji przestrzeni powietrznej, powierzchni morza i obszarów lądowych. Bazuje na samolocie dyspozycyjnym Bombardier Global 6000.

Według nieoficjalnych informacji nabyciem GlobalEye są zainteresowane także Finlandia i Republika Korei. Jednak te samoloty miałyby bazować na nowszej wersji Bombardiera Global – 6500.

Pewną ciekawostką podaną przez Saaba jest informacja o miejscach, w których mają być wykonywane prace związane z realizacją tego nowego zamówienia. Dwa nowe samoloty rozpoznania radarowego GlobalEye mają być wykonywane w Gothenburg, Linköping, Arboga, Järfälla i Luleå w Szwecji oraz w Centurion w Republice Południowej Afryki. Saab, sprzedając samoloty myśliwskie JAS-39 Gripen do RPA, został bowiem zobowiązany do pewnych koncesji offsetowych na rzecz przedsiębiorstw w tym kraju.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.