Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeing zapłaci 2,5 mld USD kary

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 stycznia 2021

7 stycznia 2021 Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych Ameryki wydał oświadczenie w sprawie ukarania Boeinga za spisek mający na celu oszukanie Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) w czasie certyfikacji samolotów pasażerskich rodziny 737 MAX.

/ Zdjęcie: Boeing

Boeing został skazany przez sąd z Północnego Dystryktu stanu Teksas na zapłatę kary w wysokości 243,6 mln USD na rzecz państwa amerykańskiego, wypłaty 1,77 mld USD na rzecz linii lotniczych użytkujących samoloty rodziny 737 MAX oraz utworzenie specjalnego funduszu w wysokości 500 mln USD, z którego mają być wypłacane odszkodowania dla rodzin ofiar katastrof linii lotniczych Lion Air i Ethiopian Airlines, w których łącznie zginęło 346 osób.

Według Davida P. Burnsa z departamentu kryminalnego ministerstwa sprawiedliwości USA: pracownicy Boeinga wybrali ścieżkę zysku zamiast szczerości, ukrywając przed FAA istotne informacje dotyczące obsługi samolotu 737 MAX i starając się ukryć swoje oszustwo; ten wyrok pociąga Boeinga do odpowiedzialności za przestępstwa popełnione przez jego pracowników, zajmuje się finansowymi skutkami dla jego klientów z linii lotniczych i, miejmy nadzieję, zapewni pewną rekompensatę dla rodzin i beneficjentów ofiar katastrof.

Jednak w oświadczeniu Departamentu Sprawiedliwości zadziwiający jest brak informacji o postawieniu jakichkolwiek zarzutów karnych komukolwiek z pracowników Boeinga – w tym samym dokumencie mówi się o świadomym ukrywaniu zmian w układzie wspomagania stateczności zabezpieczającym przed przeciągnięciem (MCAS) samolotów rodziny 737 MAX i związanym z tym brakiem przeprowadzenia odpowiednich szkoleń pilotów linii lotniczych (737 MAX znowu latają w USA, 2020-12-30, Stanowisko EASA w sprawie 737 MAX, 2020-11-25, Zgoda na wznowienie eksploatacji Boeingów 737 MAX , 2020-11-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.