Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

WestJet wznowią loty 737 MAX

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 08 stycznia 2021

Kanadyjskie linie WestJet ogłosiły zamiar przywrócenia do eksploatacji floty samolotów wąskokadłubowych Boeing 737 MAX, zgodnie z zaleceniami rodzimego Ministerstwa Transportu z 17 grudnia 2020, wydanymi po oświadczeniu Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA, Boeing zapłaci 2,5 mld USD kary, 2021-01-08).

WestJet mają obecnie na stanie 13 zmagazynowanych Boeingów 737 MAX 8, a ich portfel zamówień obejmuje jeszcze 9 samolotów tego modelu, a także 22 MAX 7 i 12 MAX 10 / Zdjęcie: WestJet

Kontynuując współpracę z resortem transportu Kanady nad dodatkowymi kanadyjskimi wymaganiami, nasz pierwszy MAX będzie gotowy do bezpiecznego powrotu do eksploatacji 21 stycznia. Chociaż nie mamy ostatecznego potwierdzenia, kiedy ministerstwo otworzy kanadyjską przestrzeń powietrzną dla samolotów 737 MAX, w interesie przejrzystości podzielamy nasz zamiar wznowienia ich lotów po otrzymaniu tego potwierdzenia – powiedział prezes i dyrektor generalny WestJet Ed Sims.

FAA, EASA i wiele innych organów regulacyjnych na całym świecie spędziły ponad rok na badaniu samolotu MAX w celu wprowadzenia zalecanych zmian w oprogramowaniu, szkoleniu pilotów i wymaganiach dotyczących obsługi technicznej. Jesteśmy pewni zmian, które nakazały władze. Celowa, szczegółowa i niezależna kontrola przeprowadzona przez zespół ds. certyfikacji Ministerstwa Transportu Kanady określiła dodatkowe wymagania dotyczące procedur pilotażowych i szkolenia, daje podstawy do zaufania do [tego] statku powietrznego i jego bezpiecznego powrotu [do eksploatacji] – kontynuował Sims.

WestJet rozpoczną ponowną eksploatację 737 MAX od niekomercyjnych lotów testowych, które mają rozpocząć się w połowie stycznia. Począwszy od 21 stycznia, przez cztery tygodnie, w oczekiwaniu na ponowne otwarcie kanadyjskiej przestrzeni powietrznej dla lotów komercyjnych 737 MAX, linie planują obsługiwać 3 trzy loty tygodniowo w obie strony między Calgary a Toronto. Jednocześnie oceniane będą możliwości wprowadzenia 737 MAX na kolejne trasy (737 MAX znowu latają w USA, 2020-12-30, Pierwszy Boeing 737 MAX dla WestJet, 2017-10-13).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.