Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowe dostawy ARJ21

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 09 stycznia 2021

W 2020 COMAC (Commercial Aircraft Corporation of China) dostarczył 24 odrzutowe samoloty transportu regionalnego ARJ21. To dwa razy więcej niż w 2019. Pierwsze 2 seryjne COMAC dostarczył w 2017. W 2018 odbiorcy otrzymali 6 ARJ21.

Regionalny samolot pasażerski COMAC ARJ21 w barwach Air China / Zdjęcie: Twitter

Pierwszym odbiorcą ARJ21 były linie zależne COMAC – Chengdu Airlines. Rozpoczęły one eksploatację pierwszego samolotu w połowie 2016 – 14 lat po rozpoczęciu programu rozwoju ARJ21. Drugi operator – Genghis Khan Airlines, pojawił się w 2019. W 2020 samoloty ARJ21 odebrało 5 kolejnych operatorów – Air China, China Southern Airlines, Jiangxi Air, OTT Airlines (spółka zależna China Eastern Airlines) i China Express Airlines.

Pod koniec 2020 siedem linii lotniczych wykorzystywało 46 ARJ21. Od początku eksploatacji przewiozły one 1,6 mln pasażerów. W tym czasie COMAC dysponował zamówieniami na 616 samolotów tego typu od 23 podmiotów.

Bezpośrednim konkurentem ARJ21 jest rosyjski SSJ 100. W 2020 Rosjanie wyprodukowali ich jedynie 12. O połowę mniej niż Chińczycy ARJ21.

COMAC ARJ21 Xiangfeng jest pierwszym w historii odrzutowym samolotem pasażerskim zbudowanym samodzielnie przez ChRL. Może przewozić od 78 do 90 pasażerów. Jego zasięg wynosi 2,2-3,7 tys. km.

Wczoraj, 8 stycznia 2020 China Aircraft Leasing Group Holdings zawarł umowę na zakup 60 ARJ21. Samoloty mają być kierowane do państw Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ASEAN). Powstały w 2006 holding na dzień 31 grudnia 2020 posiadał 128 samolotów, z klientami w 15 krajach w regionie Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie, w Europie, Ameryce Północnej i Ameryce Łacińskiej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.