Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekord żeńskiej załogi Air India

Ludzie, Lotnictwo cywilne, 12 stycznia 2021

Złożona z 4 kobiet – kapitanów linii Air India załoga Boeinga 777-200LR (VT-ALG, Kerala) pokonała po raz pierwszy najdłuższą w historii towarzystwa trasę non-stop z San Francisco do lotniska Bangalore w Indiach, przelatując nad Biegunem Północnym na FL300 (9144 m).

Żeńska załoga Boeinga 777-200LR Air India pod wodzą kapitan Zoyi Agarwal, która pokonała nad Biegunem Północnym trasę z San Francisco do Bangalore / Zdjęcie Air India

Start z San Francisco nastąpił 9 stycznia o 20:30 czasu lokalnego, a lądowanie – 11 stycznia o 03:07. Załogę tworzyły dowódca kapitan Zoya Agarwal, kapitan Papagiri Thanmei oraz zmieniające je kapitan Akansha Sonaware i kapitan Shivani Manhas.

Trasa miała długość ok. 16 tys. km, a przelot zajął 17 godzin (różnica czasu między punktem startu i lądowania wyniosła 14 godzin). Przelot nad Biegunem Północnym pozwolił – jak oświadczyła kapitan Agarwal – zaoszczędzić ok. 10 t paliwa. Samolot poruszał się nad Arktyką ze średnią prędkością 870 km/h. Trasa z San Francisco do Bangalore jest najdłuższym połączeniem pasażerskim na świecie obsługiwanym przez linię indyjską i wymaga z racji ekstremalnego przebiegu nad północnymi bezludnymi obszarami dużego doświadczenia pilotażowego i odpowiednich wysokich umiejętności. W przeszłości pokonywały ją męskie załogi Air India Express. Tym razem jednak dokonały tego wyłącznie kobiety.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.