Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

20 Mi-171 do Afganistanu via ZEA

Lotnictwo cywilne, 20 sierpnia 2009

Rosyjska spółka Wiertoliety Rossiji (Russian Helicopters) podpisała wczoraj na MAKS-2009 umowę z Airfreight Aviation ze ZEA na dostawę 20 śmigłowców Mi-171. Prawdopodobnie większość z nich trafi do Afganistanu.

Mi-171 są obecnie jednym z przebojów eksportowych Rosji, trafiając głównie do krajów pozostających poza amerykańską orbitą wpływów. Dysponując porównywalnymi możliwościami technicznymi, rosyjskie maszyny są zdecydowanie tańsze. Nowe kosztują w granicach 5-8 mln USD, czyli przynajmniej 2-,3-krotnie mniej, niż bardziej nowoczesne śmigłowce zachodnie / Zdjęcie: Ulan-Udenskij Awiacjonnyj Zawod

Airfreight Aviation istnieje od 2000, zajmując się sprzedażą i serwisowaniem śmigłowców rodziny Mi-8/17. Bazuje przy tym na fakcie, że w rejonie Bliskiego Wschodu wykorzystywanych jest obecnie ponad 100 maszyn tego typu i rynek ten rośnie. W ciągu ostatnich 2 lat przedsiębiorstwo zamówiło w Rosji ok. 70 śmigłowców tego typu, współpracując przy tym z zakładami na Ukrainie i w Kazachstanie. Oprócz prowadzenia napraw, Airfreight Aviation jest bowiem również pośrednikiem w sprzedaży śmigłowców nowych i używanych.

Szanse rozwoju dała również wojna w Afganistanie i związane z tym zwiększone zapotrzebowanie na transport lotniczy. Spółka ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich wykorzystuje obecnie w tym kraju 10 Mi-171, które świadczą usługi przewozowe dla zagranicznych sił zbrojnych i władz Afganistanu. Do końca roku liczba maszyn ma zwiększyć się do 35, w tym 20 Mi-8T.

Mimo, że oficjalnie nie podano szczegółów kontraktu, nowe, rosyjskie śmigłowce - zbudowane w zakładach w Ułan-Ude - prawdopodobnie również trafią do Afganistanu. Dostawy zostaną zrealizowane w 2010.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.