Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby drugiego prototypu PAK FA

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 sierpnia 2009

Rozpoczęły się próby naziemne drugiego prototypu rosyjskiego myśliwca nowej generacji PAK FA. Poinformował o tym na MAKS-2009 dowódca WWS, gen. płk Aleksandr Zielin.

Gen. Zielin powiedział, że samolot znajduje się już w ośrodku badawczym pod Moskwą - CAGI. Zielin dodał, że oblot prototypu PAK FA planowany jest na listopad 2009. Potwierdził tym samym wcześniejsze doniesienia.

Dotąd nie informowano oficjalnie o próbach PAK FA (Perspektiwnyj awiacjonnyj kompleks frontowoj awiacji). Przedstawiciele KnAAPO w Komsomolsku nad Amurem, gdzie powstają prototypy myśliwca, informowali jedynie, że są one budowane od końca 2007. Według gen. Zielina, powstały dotąd 3 prototypy do badań naziemnych (w tym do prób statycznych), a kończy się budowa prototypu do badań w locie.

Samolot, oznaczany także T-50, nie został pokazany na MAKS-2009. Pojawiły się tam jedynie znaczki OKB Suchoja, podpisane T-50, przedstawiające widok z przodu nieznanego wcześniej myśliwca. Nieoficjalnie mówi się, że to właśnie PAK FA. Jeśli rzeczywiście miałby on tak wyglądać, oznaczałoby to, że rosyjscy konstruktorzy wzorowali się na konstrukcjach amerykańskich, w tym przede wszystkim myśliwcu stealth F-22. Tymczasem gen. Zielin zapewniał, że PAK FA jest konstrukcją realizowaną według zupełnie nowej koncepcji.

Gen. Zielin przyznał, że konstruktorzy mają problemy z docelowymi silnikami PAK FA. Na razie prototypy są testowane z silnikami używanymi w myśliwcach Suchoja poprzedniej generacji, produkcji NPO Saturn. Nowe silniki są nadal opracowywane przez konstruktorów z NPO Saturn i MMPP Saliut.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.