Amerykańskie Breeze Airways odebrały samolot komunikacyjny Embraer 190 – pierwszy z 15, jakie zamierzają wydzierżawić od Nordic Aviation Capital. Oprócz tego przewoźnik zamierza także wyleasingować 30 Embraerów 195 od brazylijskich linii Azul. Zgodnie z wcześniejszymi planami od kwietnia br. towarzystwo ma rozpocząć odbieranie 60 Airbusów A220-300, zamówionych 2 lata temu (Budowa linii montażu A220 w USA , 2019-01-17).
Samoloty komunikacji regionalnej były pierwszymi, które wróciły do eksploatacji podczas pandemii [SARS-CoV-2], umożliwiając liniom lotniczym szybkie dostosowywanie oferowania do zapotrzebowania przy zachowaniu częstotliwości.
E-Jety od lat są podstawą flot [linii regionalnych] w Kanadzie, Meksyku i Stanach Zjednoczonych.E190 i E195 wkrótce będą oferować niedrogie loty na trasach, które przeoczyły większe linie lotnicze, czyli pomiędzy miastami średniej wielkości, które obecnie nie mają bezpośrednich połączeń – twierdzi założyciel Breeze i obecny prezes Azul, David Neeleman.
Breeze Airways zostały założone w czerwcu 2018 jako Moxy Airways. Jednak w lutym 2020 anonsowano zmianę nazwy na obecną ze wzgędu na podobieństwo do sieci hoteli Moxy rozwijanej przez Marriott International.