Okręty francuskiej Marine Nationale (marynarki wojennej) zostaną wyposażone w bezzałogowe samoloty Aliaca. Produkująca je Survey Copter, spółka zależna Airbus Defence and Space, podpisała kontrakt z Direction générale de l’armement (DGA, Dyrekcją Generalną ds. Uzbrojenia) na dostawę 11 zestawów, obejmujących 22 samoloty z napędem elektrycznym w wersji morskiej włącznie ze szkoleniem użytkowników i zintegrowanym wsparciem logistycznym. Pierwsze dostawy bsl Aliaca, oficjalnie nazywanych Systèmes de Mini Drones aériens embarqués pour la Marine (SMDM), spodziewane są jeszcze w bieżacym roku.
Aliaca w wersji morskiej może wykonywać loty trwające do 3 godzin na dystansach do 50 km. Jego wyposażenie stanowi stabilizowana żyroskopowo głowica optoelktroniczczna. Bsl startuje z katapulty i ląduje automatycznie w rozwiniętej sieci. Aliaca ma długość 2,2 m i rozpiętość 3,6 m, a maksymalna masa startowa to 16 kg. Napęd stanowi silnik elektryczny. System może być łatwo i szybko przygotowany do lotu w mniej niż 15 minut przez tylko 2 operatorów.
Naziemna stacja kierowania umożliwia operatorowi ciągłe monitorowanie automatycznego lotu bsl, dzięki odbiorowi w czasie rzeczywistym w warunkach dziennych i nocnych obrazów rejestrowanych przez czujniki pokładowe i dane z systemu identyfikacji jednostek pływających (AIS).
Aliaca przeznaczony jest do prowadzenia misji polepszenia zrozumienia sytuacji taktycznej, kontroli nielegalnych operacji na morzu, poszukiwań i ratownictwa, wykrywania zanieczyszczeń, monitorowania ruchu i śledzenia wszelkich podejrzanych zachowań jednostek pływających i rozpoznania rejonów przybrzeżnych.
Bsl Aliaca można łatwo zainstalować na pokładzie dowolnego okrętu, posiadającego lądowisko dla śmigłowców lub pozbawionego lądowiska. Jego ograniczone potrzeby logistyczne umożliwiają operacje i przechowywanie na pokładzie mniejszych jednostek pływających. Integracja nie wymaga skomplikowanych modyfikacji na pokładzie ani przechowywania określonego paliwa.