Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lądowanie na Visby

Marynarka wojenna, 02 września 2009

Szwedzkie ministerstwo obrony poinformowało o przeprowadzeniu po raz pierwszy, 28 sierpnia, lądowania śmigłowca AW-109LUH na pokładzie korwety Visby. Szwedzi zamówili 8 śmigłowców tego typu, w wersji morskiej.

Śmigłowce AW-109LUH w czasie pierwszych prób lądowania na pokładzie jednej z korwet typu Visby / Zdjęcie: MO Szwecji

Według oświadczenia przedstawicieli ministerstwa obrony, próba zakończyła się sukcesem. Kolejne będą odbywały się w ciągu września i października, by przeprowadzić proces certifikacyjny dla Helicopter 15 (szwedzkie oznaczenie AW-109LUH) i samej korwety. Pierwsze korwety typu Visby mają zostać przyjęte do służby operacyjnej w marynarce wojennej jeszcze przed końcem 2009.

Szwedzi zamówili łącznie 20 śmigłowców AgustaWestland, z czego 8 w wersji morskiej. Będą one wykorzystywane m.in. jako maszyny pokładowe 5 korwet typu Visby. Oznacza to powrót szwedzkich śmigłowców na okręty wojenne, po wielu latach przerwy. Służące jeszcze małe korwety typu Göteborg i Stockholm były po prostu za małe (wyporność 380-425 t), by zmieścić na pokładach lądowisko dla śmigłowców. Dopiero 600-tonowe Visby zostały zaprojektowane, jako platformy dla wiropłatów.

Pozytywne pierwsze próby, w połączeniu z finalizowanie prób korwet, dają szanse na rozpoczęcie - już wkrótce - pierwszej misji operacyjnej w ramach operacji antypirackiej u wybrzeży Somalii. Władze Szwecji przystąpiły bowiem do misji UE, pod kryptonimem Operation Atalanta.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.