Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Czy zrównoważone paliwo lotnicze jest szkodliwe?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 18 marca 2021

Airbus, niemiecki ośrodek badawczy DLR, Rolls-Royce i produkująca zrównoważone paliwo lotnicze spółka Neste połączyły siły na rzecz uruchomienia pionierskiego projektu Emisja i wpływ paliw alternatywnych na klimat (ECLIF3), w którym analizuje się wpływ 100-% zrównoważonego paliwa na emisje i osiągi samolotów.

Badania dotyczące wpływu zrównoważonego paliwa lotniczego na klimat będą prowadzone przy użyciu samolotu Airbus A350-900 flightlab / Zdjęcie: Airbus

Wyniki badań, które będą prowadzone na ziemi i w powietrzu przy użyciu samolotu Airbus A350-900 napędzanego silnikami Rolls-Royce Trent XWB, mają wesprzeć wysiłki podejmowane obecnie przez inżynierów Airbusa i Rolls-Royce’a w celu zapewnienia gotowości sektora lotniczego do wykorzystania SAF na dużą skalę jako elementu szerszej inicjatywy prowadzącej do dekarbonizacji przemysłu.

Próby silnika, w tym pierwszy lot sprawdzający zgodność operacyjną stosowania 100% zrównoważonego paliwa lotniczego z instalacjami samolotu, odbyły się w tym tygodniu w zakładach Airbusa w Tuluzie. Po nich nastąpią testy w locie, które mają się zacząć w kwietniu i być kontynuowane jesienią, przy użyciu samolotu towarzyszącego Falcon 20-E należącego do DLR, który wykona pomiary w celu zbadania wpływu zrównoważonego paliwa lotniczego na emisje. Równolegle zaplanowane są dalsze próby naziemne mierzące emisje, pozwalające ocenić wpływ stosowania zrównoważonego paliwa lotniczego na środowisko podczas operacji lotniskowych.

Zarówno testy w locie, jak i naziemne będą porównywać emisje pochodzące ze stosowania 100% zrównoważonego paliwa lotniczego produkowanego w technologii HEFA (hydroprzetworzonych estrów i kwasów tłuszczowych) z emisjami pochodzącymi ze zwykłej nafty lotniczej i nafty o niskiej zawartości siarki. Zrównoważone paliwo lotnicze dostarczy Neste, jego wiodący światowy producent. Natomiast pomiary i analizy w celu scharakteryzowania emisji pyłów zawieszonych podczas testów naziemnych wykonają eksperci z brytyjskiego Uniwersytetu w Manchesterze i kanadyjskiej Narodowej Rady ds. Badań.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.