Prawie 16 lat po oblocie prototypu, 17 marca 2021 w Tuluzie do pierwszego lotu wystartował ostatni wyprodukowany przez Airbusa samolot A380 (Testy ostatniego Airbusa A380, 2021-03-12). Z lotniska Tuluza-Blagnac poleciał na lotnisko Hamburg-Finkenwerder. W Hamburgu ma zostać ostatecznie wyposażony i pomalowany w barwy odbiorcy – linii Emirates.
W produkcji A380 uczestniczyło 1500 przedsiębiorstw z 30 państw. Maszyna składa się z ok. 4 mln części. Główne komponenty ostatniego z wyprodukowanych samolotów tego typu przywieziono do Tuluzy w lutym 2020. Sekcje kadłuba i usterzenie pionowe pochodziły z Hamburga w Niemczech i Saint-Nazaire we Francji. Statecznik poziomy został zaś wyprodukowany w Kadyksie w Hiszpanii. Wstępny montaż płatowca ostatniego A380, nr 272, został zakończony we wrześniu 2020.
Na opracowanie A380 Airbus wydał ponad 20 mld Euro. Planował, że sprzeda co najmniej 600-800 samolotów tego typu. Okazały się one jednak zbyt duże (w jednym z wariantów A380 może pomieścić nawet 853 pasażerów!) dla większości linii lotniczych. W lutym 2019 poinformowano o zakończeniu produkcji tych samolotów.