Tylko do 26 marca 2021 wszyscy zainteresowani zaoferowaniem Exercito Brasileiro (wojskom lądowym Brazylii) bojowych wozów kawalerii – VBC-CAV na podwoziach kołowych transporterów opancerzonych KTO w wariancie 8 x 8, uzbrojonych w wieżę z działem co najmniej 105 mm, mogą przesłać swoje zgłoszenia.
Wstępne oferty (Request for Information) – nadsyłane na wskazany adres mailowy (vbccavdmat@dmat.ebmil.br) przyjmuje Dyrekcja Materiałowa Dowództwa Logistyki Armii Brazylijskiej. Wymagane jest wypełnienie tzw. Formularza Prezentacyjnego i przesłanie projektu umowy o zachowaniu poufności. Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie – należy oczekiwać zgłoszenia w wyznaczonym terminie siemianowickiego Rosomaka, który był już prezentowany i testowany jako wóz wsparcia z belgijskimi wieżami i armatami 105 mm i 120 mm. Podczas MSPO 2017 Rosomak wystawiano jako kołowy niszczyciel czołgów z wieżowym systemem 120 mm XC-8 120HP belgijskiego Cockerill Maintenance & Ingénierie. W 2015 zaś widzieliśmy w akcji na poligonie Rosomaka z wieżą CMI CT-CV uzbrojonego w armatę 105 mm.
Ponieważ Rosmak jest pojazdem licencyjnym, każdą tego typu inicjatywę należy uzgadniać z licencjonodawcą, czyli fińskim koncernem Patria. Na razie jednak wystarczy jedynie deklaracja polskiej chęci uczestnictwa w brazylijskiej procedurze.
Brazylijczycy oczekują (wedle ogłoszonego jeszcze w 2020 zapotrzebowania Boletim do Exercito No. 53/2020) propozycji dostaw ośmiokołowych pojazdów opancerzonych uzbrojonych w armaty od 105 do 120 mm, przy czym ten ostatni kaliber byłby preferowany, w związku z programem unowocześnienia parku kawaleryjskich wozów wsparcia i stopniowego wycofywania starszych pojazdów bojowych. Preferowana jest obecność nowoczesnych systemów dowodzenia, zarządzania walką i łączności C2+ , tak aby nowe wozy mogły się kontaktować z dotychczasowymi pojazdami wojsk brazylijskich. Istotą przedsięwzięcia jest dostarczenie nowoczesnego sprzętu ogniowego dla szwadronów wsparcia w pułkach zmechanizowanej kawalerii Brygady Guarani. Stawka jest duża, ponieważ w grze jest dostawa aż 221 pojazdów z kompletnym ich wyposażeniem przed 2026 oraz pełen pakiet wsparcia logistycznego razem z propozycją modernizacji starszych wozów EE-9 Cascavel i czołgów Leopard 1A5 BRA.
Zdaniem wielu analityków rynku brazylijskiego największe szanse na tym gruncie mają włoskie wozy koncernu IVECO z wieżami z armatami 120 mm (na przykład Centauro II). Włosi mają tam szerokie wpływy, ugruntowane działaniem zakładów produkcyjnych w Brazylii. W 2013 uruchomiono fabrykę IVECO w Sete Lagoas, skąd wyjeżdżało corocznie 60 KTO 6x6 Guarani (w sumie wypuszczono ponad 400 wozów, które miały wyprzeć pojazdy Urutu i Cascavel). Jednak aby dość duże przedsięwzięcie zbrojeniowe nie miało charakteru za góry przesądzonego programu jednego gracza – ogłoszono obecnie powszechne zaproszenie do składania ofert.