Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Odmłodzony MID

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 15 kwietnia 2021

Pierwszy egzemplarz zmodyfikowanego w OBRUM Gliwice polskiego czołgu saperskiego MID (Maszyna Inżynieryjno-Drogowa) został po zakończonych pozytywnie próbach w lutym 2021 oddany z powrotem wojskowym użytkownikom. Gliwiczanie przystępują do prac modyfikacyjnych nad kolejnymi 4 egzemplarzami, które przejdą ten proces w 2021.

Pierwsza Maszyna Inżynieryjno-Drogowa zmodyfikowana i przekazania po próbach w lutym 2021 macierzystej jednostce wojskowej / Zdjęcie: OBRUM

OBRUM w latach 1990. wieku dostarczył oddziałom Wojska Polskiego 9 czołgów saperskich MID, budowanych w oparciu o technologie stosowane przy budowie ówczesnych PT-91 (podwozie zunifikowane z Wozem Zabezpieczenia Technicznego WZT-3). 3 pojazdy powędrowały wraz a naszymi czołgami do Malezji. W lipcu 2019 OBRUM otrzymał zamówienie na remonty i modyfikacje 5 polskich MID z zastosowaniem najnowszych ulepszeń i udoskonaleń technicznych. Całość prac przy piątce naszych MID ma być także zakończona w 2021. Jednym z elementów umowy jest procedura przeszkolenia załóg MID w posługiwaniu się nowym wyposażeniem i sprzętem.

Zakres zmian dokonanych w pierwszym i wszystkich następnych wozach MID obejmuje:

  • Wprowadzenie modyfikacji układu napędowego – podniesienie jego mocy do 850 KM;
  • Zamontowanie wiertnicy umożliwiającej wykonywanie otworów fi 200 na głębokość 2,5 metra w nawierzchniach drogowych typu asfalt, beton, kostka brukowa;
  • Montaż układu pozycjonowania istniejącego lemiesza poprzez wprowadzenie elementów ułatwiających operatorowi określenie wymaganej jego pozycji;
  • Wyposażenie wysięgnika w kamerę umożliwiająca obserwację pola roboczego w trakcie pracy oraz montaż w podwoziu kamery wstecznej, umożliwiającą kierowcy obserwację pola za maszyną podczas jazdy do tyłu w warunkach dziennych jak i nocnych bez konieczności stosowania dodatkowego oświetlenia;
  • Zastosowanie nowego typu amortyzatorów ciernych wraz z układem pneumatycznym
    z 3 stopniową regulacją sztywności zawieszenia podczas prac spychaczem i zapewnienie lepszej stateczności podczas prac wysięgnikiem;
  • Wprowadzenie agregatu APU o mocy 5kW, zapewniającego podtrzymanie układów elektrycznych przy wyłączonym silniku wraz z możliwością pracy klimatyzacji na postoju;
  • Wymiana instalacji elektrycznej na nową wraz ze zmianą oświetlenia na LED;
  • Wprowadzenie nowego typu tablicy kierowcy ze wskaźnikami cyfrowymi;
  • Wprowadzenie nowego systemu łączności - systemu Fonet oraz radiostacji z rodziny PR4G.

Więcej na ten temat w najbliższym numerze RAPORT-wto.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.