Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indie poszukują ASOP

Wojska lądowe, 19 kwietnia 2021

Bhāratīyan Thalasēnā (wojska lądowe Indii) wystosowały zaproszenie (EoI) do podmiotów zainteresowanych udziałem w postępowaniu dotyczącym opracowania i dostaw aktywnego systemu ochrony pojazdu dla indyjskich czołgów T-90S i T-90SK.

Eksploatacja czołgów rodziny T-90S w Indiach potrwa co najmniej do 2050 / Zdjęcie: MO Indii 

Hindusi zamierzają pozyskać systemy określone jako AFV Protection & Counter Measure System. Mają one łączyć elementy systemów klasy hard kill i soft kill. Ochrona powinna być zapewniana w promieniu 360º wokół pojazdu i od –6º do +90º w azymucie.

W przypadku komponentów soft kill mają one ostrzegać o wykrytym zagrożeniu za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych. Do zapobiegania wykryciu i namierzeniu mają być używane wyrzutnie granatów maskujących. Ponadto w ramach komponentów soft kill możliwe ma być zakłócanie promieniowania laserowego, pocisków naprowadzanych radarowo i w podczerwieni. Zakłócanie powinno być realizowane poprzez emisję sygnałów elektrooptycznych, sygnałów w podczerwieni lub innymi metodami.

W przypadku elementów hard kill system ma łączyć sensory do wykrywania nadlatujących pocisków z efektorami. Ma to zapewniać możliwość zniszczenia lub uszkodzenia zbliżających się pocisków o prędkości do 1000 m/s. Prawdopodobieństwo zniszczenia celu ma wynosić w przypadku ppk i granatów przeciwpancernych minimum 90%, zaś w przypadku 125-mm czołgowej amunicji kumulacyjnej 70%.

System ochrony aktywnej ma być modułowy. Możliwe ma być jego zamontowanie bez usuwania obecnego wyposażenia czołgu. Masa systemu nie powinna przekraczać 1000 kg. Powinien być on odporny na zakłócenia. Zewnętrzne elementy systemu powinny charakteryzować się odpornością balistyczną na poziomie 3 według STANAG 4569. Normalny pobór mocy systemu nie powinien przekraczać 1,5 kW.

Postępowanie na AFV Protection & Counter Measure System będzie podzielone na dwie fazy. Pierwsza obejmie prace nad prototypem systemu. Zakłada ona również dostawę dwóch prototypowych systemów przeznaczonych do testów. Faza druga dotyczyć będzie z kolei dostawę 818 seryjnych systemów wraz z zamontowaniem na czołgach. Pozyskiwany system powinien być w co najmniej 50% opracowany i produkowany w Indiach.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.