Należący do Navy Wings zabytkowy pokładowy myśliwiec Hawker Sea Fury T.20 noszący znaki rejestracyjne G-RNHF (VX281) rozbił się wczoraj, 28 kwietnia, po południu. Samolot wykonywał rutynowy lot w pobliżu RNAS Yeovilton, w trakcie którego załoga zgłosiła problemy z silnikiem.
Podczas lądowania zapobiegawczego silnik wybudował się z kadłuba samolotu, który następnie skapotował. Obydwaj lotnicy zostali zabrani do szpitala, ale nie odnieśli poważnych obrażeń. Przyczyny zdarzenia badają miejscowe władze lotnicze (CAA).
Sea Fury T.20 (G-RNHF, nr takt. VX281) był drugim z 60 samolotów wyprodukowanych w wersji szkolnej T.20 dla Fleet Air Arm (FAA, lotnictwa królewskiej marynarki wojennej Wielkiej Brytanii). Do Royal Navy został dostarczony w 1950 i wchodził w skład 736 i 738 Naval Air Squadron z bazy RNAS Culdrose. W 1963 został przekazany RFN.
W 2007 został sprzedany do Stanów Zjednoczonych Ameryki (jako N281L) i odrestaurowany w Weald North. Obecnie nosi malowanie samolotu jednomiejscowego F10 z 1949, wchodzącego w skład 799 NAS z RNAS Yeovilton.
W 2014 podczas pokazu w RNAS Culdrose Sea Fury także lądował awaryjnie w wyniku awarii silnika. Na szczęście udało się przywrócić jego zdatność do lotu po zebraniu 200 tys. GBP i zakupie nowego silnika Centaurus 18.
Na mocy umowy pomiędzy właścicielem i marynarką w 2018 samolot wypożyczono Royal Navy Historic Flight. Po upadku tego ostatniego w marcu 2019 jego użytkownikiem jest stowarzyszenie Navy Wings.