29 kwietnia 2021 ok. 15:30 podczas lądowania na lotnisku Cranfield w Wielkiej Brytanii rozbił się samolot Piper Malibu używany przez ZeroAvia do testowania układu napędowego zasilanego wodorem. Samolot przewrócił się na nierównościach poza pasem w końcowej fazie kołowania i połamał. Od kadłuba odłamało się lewe skrzydło i usterzenie poziome.
Samolotem leciała dwuosobowa załoga. Jej członkowie nie odnieśli obrażeń.
31 marca ZeroAvia ogłosiła plany opracowania 50-miejscowego samolotu pasażerskiego napędzanego wodorem. Na projekt uzyskała 24,3 mln USD kapitału od nowych inwestorów, w tym British Airways. Start-up z Kalifornii wykorzystuje Pipera Malibu jako latające stanowisko testowe. Jego układ napędowy składa się z ogniw paliwowych i akumulatora, z którego moc przekazywana jest do silnika elektrycznego napędzającego śmigło.
ZeroAvia przygotowywała się do przeprowadzenia 70-milowego lotu między lotniskiem Cranfield i Kemble w południowej Anglii. Później jej samolot miał przelecieć około 250 mil z Orkadów do Szkocji.
Rozbity samolot to jednosilnikowy dolnopłat Piper PA-46-350P Malibu Mirage, zn. rej. G-HYZA, nr ser. 4636130. Należy do spółki ZeroAvia.