Belite Aircraft ujawniła nowe, nieco niższe od przewidywanych ceny kompletnych, ultralekkich samolotów rodziny Belite 254. Wersja drewniano-stalowa kosztuje 30, a kompozytowa - 55 tys. USD.
Belite 254 został oblatany 4 lipca (zobacz: Belite wystartował), w wersji, wykonanej z kompozytów węglowych. Samolot przeznaczony jest do sprzedaży w częściach do składania. Producent zaoferował jednak ostatnio także kompletne maszyny.
Tańszy samolot, oznaczony po prostu jako Belite 254, został wykonany głównie ze stali, aluminium, drewna i materiału nylonowego. Napęd stanowi 28-konny silnik MZ-34. Zestaw awioniczny obejmuje najprostsze przyrządy analogowe. Dla zaoszczędzenia masy zrezygnowano z pokrycia ogona, który jest wykonany wyłącznie z aluminiowej kratownicy. Masa pustego samolotu wynosi ok. 111 kg.
Cenę kompletnego samolotu określono na 29 995 USD (bez podatku i opłat za transport). Jest ona niższa od wcześniej szacowanej. Zakładano bowiem, że tylko w zestawach do samodzielnego montażu, maszyna będzie kosztować nieco ponad 28 tys. USD.
Nieco tańsza jest również wersja z kompozytów, nazwana ostatecznie Belite 254 CF. Mimo zdecydowanie lepszego wyposażenia, masa pustej konstrukcji również nie przekroczy 115 kg, a więc wartości, zarezerwowanej w USA dla samolotów ultralekkich, dla których pilotowania nie jest potrzebna licencja.
Wersję CF napędza silnik MZ-201 o mocy 45 KM. Samolot ma ponad 50 elementów, niedostępnych dla wersji podstawowej, w tym bardziej zasobną - choć ciągle analogową - awionikę, z gniazdem dla przenośnego zestawu GPS, hamulce tarczowe oraz spadochron ratowniczy dla całej maszyny. Cenę Belite 254 CF określono na 54 995 USD.
To spora zmiana, w stosunku do pierwotnych szacunków. Koszt egz. wystawionego na targach lotniczych w Oshkosh, oceniono na 64 tys. USD mimo, że był on napędzany słabszym silnikiem MZ-34 (zobacz: Ceny Belite).