Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tańsze Belite

Lotnictwo cywilne, 16 września 2009

Belite Aircraft ujawniła nowe, nieco niższe od przewidywanych ceny kompletnych, ultralekkich samolotów rodziny Belite 254. Wersja drewniano-stalowa kosztuje 30, a kompozytowa - 55 tys. USD.

Belite 254 CF. Wersja standardowa nie ma pokrycia ogona. Tak lekkie samoloty nie wymagają, w myśl przepisów USA, żadnej licencji. Z drugiej jednak strony, latanie odbywa się wyłącznie na własne ryzyko właściciela / Zdjęcie: Belite Aircraft

Belite 254 został oblatany 4 lipca (zobacz: Belite wystartował), w wersji, wykonanej z kompozytów węglowych. Samolot przeznaczony jest do sprzedaży w częściach do składania. Producent zaoferował jednak ostatnio także kompletne maszyny.

Tańszy samolot, oznaczony po prostu jako Belite 254, został wykonany głównie ze stali, aluminium, drewna i materiału nylonowego. Napęd stanowi 28-konny silnik MZ-34. Zestaw awioniczny obejmuje najprostsze przyrządy analogowe. Dla zaoszczędzenia masy zrezygnowano z pokrycia ogona, który jest wykonany wyłącznie z aluminiowej kratownicy. Masa pustego samolotu wynosi ok. 111 kg.

Cenę kompletnego samolotu określono na 29 995 USD (bez podatku i opłat za transport). Jest ona niższa od wcześniej szacowanej. Zakładano bowiem, że tylko w zestawach do samodzielnego montażu, maszyna będzie kosztować nieco ponad 28 tys. USD.

Nieco tańsza jest również wersja z kompozytów, nazwana ostatecznie Belite 254 CF. Mimo zdecydowanie lepszego wyposażenia, masa pustej konstrukcji również nie przekroczy 115 kg, a więc wartości, zarezerwowanej w USA dla samolotów ultralekkich, dla których pilotowania nie jest potrzebna licencja.

Wersję CF napędza silnik MZ-201 o mocy 45 KM. Samolot ma ponad 50 elementów, niedostępnych dla wersji podstawowej, w tym bardziej zasobną - choć ciągle analogową - awionikę, z gniazdem dla przenośnego zestawu GPS, hamulce tarczowe oraz spadochron ratowniczy dla całej maszyny. Cenę Belite 254 CF określono na 54 995 USD.

To spora zmiana, w stosunku do pierwotnych szacunków. Koszt egz. wystawionego na targach lotniczych w Oshkosh, oceniono na 64 tys. USD mimo, że był on napędzany słabszym silnikiem MZ-34 (zobacz: Ceny Belite).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.