Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prezydent Rosji będzie latać Tu-334

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 19 listopada 2007

Kancelaria prezydenta Federacji Rosyjskiej i Federalna służba ochrony (FSO) wybrały samoloty komunikacji regionalnej Tu-334 do przewozu najważniejszych osób w państwie. Cztery zostaną kupione w wersji salonki, a dwa do przewozu osób towarzyszących i ochrony.

Tu-334-100 / Zdjęcie: OAO Tupolew

Konkurentami Tu-334 w rywalizacji były An-148 i Suchoj Super Jet. Ten drugi nie został jeszcze nawet oblatany, a 80% jego komponentów jest pochodzenia zachodniego, co nie odpowiadało rosyjskiej administracji. Nie wiadomo nawet, kiedy rozpocznie się jego produkcja seryjna. Mimo silnego wsparcia rządowego prace nad samolotem stale się przeciągają. Producent - Grażdanskije samolioty Suchoja - liczy na duże zamówienia eksportowe (nawet 1800 samolotów za 70 mld USD), ale to na razie prognozy nie poparte dużymi zamówieniami. Póki co dotyczą one 102 samolotów, a zamówienia na 130 kolejnych są w trakcie negocjacji.

Przeciwko An-148 przemawiało jego ukraińskie pochodzenie. Co prawda, zakłady Antonowa zgodziły się na przekazanie jego dokumentacji technicznej Rosji (zakładom w Woroneżu), narażając się nawet na oskarżenia polityków o nie dbanie o rodzime interesy, ale nie pomogło to w wyborze.

20 października prezydent Władimir Putin pozdrowił załogę OAO Tupolew z okazji 85-lecia istnienia biura konstrukcyjnego i zakładów Tupolewa. Za oficjalnymi pozdrowieniami pójdzie być może zamówienie na samoloty. Na razie jednak budżet przewiduje na pierwszy etap produkcji seryjnej jedynie 1,5 mld rubli (ok. 60 mln USD)

Wskazany przez rosyjskich urzędników Tu-334 też nie jest jeszcze produkowany seryjnie, ale to przynajmniej czysto rosyjski samolot i ma certyfikat typu. Do tej pory powstały dwa prototypy Tu-334, z których pierwszy został oblatany jeszcze w lutym 1999. Na lata 2008-2009 zaplanowano budowę trzech kolejnych samolotów, w tym jednego do badań zmęczeniowych.

Tu-334 może przewieźć 102 pasażerów na odległość 3150 km z prędkością 820 km/h. Jego napęd stanowią silniki D436T1 produkowane przez Motor Sicz i MMPP Salut. W podstawowej konfiguracji Tu-334 kosztuje ok. 25 mln USD. Zakupione samoloty - 4 salonki Tu-334-100 i dwa dla FSO, ze specjalnymi systemami łączności - wejdą w skład 235 Specjalnowo otriada (235 SO), części GTK Rossija.

Wymiana parku samolotów przewożących rosyjskich VIP jest coraz bardziej palącym problemem. Obecnie podstawę tego transportu na bliższe odległości stanowią szybko starzejące się Ił-62 i Tu-154.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.