Boeing poinformował, że zawarł z Cooperativa Autogestionaria de Servicios Aeroindustriales (COOPESA) z Kostaryki umowę o konwersji samolotów modelu 737-800 na wersję cargo – Boeing Converted Freighter (BCF). Dwie linie konwersji mają powstać w Alajuela w Kostaryce. Pierwsza z nich ma zostać otwarta na początku 2022, a druga pod jego koniec.
COOPESA to przedsiębiorstwo zajmujące się serwisowaniem, naprawami i remontami (MRO) samolotów komunikacyjnych. Jest certyfikowane przez FAA i EASA. Swoje usługi oferuje głównie liniom i leasingodawcom w USA i Ameryce Łacińskiej.
Boeing przewiduje, że w ciągu 20 najbliższych lat zapotrzebowanie na konwersje samolotów pasażerskich na wersję cargo sięgnie 1500 maszyn. Obecnie konwersje modelu 737-800BCF są wykonywane głównie w Chinach – w Szanghaju, Kantonie i Jinan. Realizują je Boeing Shanghai Aviation Services (BSAS), Guangzhou Aircraft Maintenance Engineering Company (GAMECO) i Taikoo (Shandong) Aircraft Engineering Co (STAECO).
Pierwszy przekonwertowany samolot został dostarczony w 2018. Do marca 2020 koncern dostarczył 50 737-800BCF. Boeing ocenia, że ma zamówienia na ponad 180 samolotów tego modelu od 15 klientów na czterech kontynentach.