Do Irkuckich Zakładów Lotniczych (IAZ), oddziału Korporacji Irkut, dostarczono pierwsze skrzydło do samolotu MC-21-300 wykonane z rosyjskich materiałów kompozytowych. Ma ono zostać zamontowane w samolocie przeznaczonym dla pierwszego klienta. Wcześniej samolot wyposażono w sekcję środkową, również wykonaną z rodzimych kompozytów.
Skrzydło MC-21-300 ma długość 17,5 m. Zostało dostarczone transportem drogowym z Uljanowska do Irkucka. Specjaliści korporacji Irkut i AeroKompozit opracowali specjalne wyposażenie z systemem mocowań i czujników zapobiegających uszkodzeniom konstrukcji podczas transportu.
W opracowywaniu i produkcji rodzimych kompozytów lotniczych biorą udział naukowcy i specjaliści z Moskiewskiego Uniwersytetu Państwowego (MGU) i przedsiębiorstwa Rosatom. Technologia produkcji wielkogabarytowych kesonów, oparta na technologiach infuzyjnych, została opracowana przez AeroKompozit i opatentowana w Rosji.