Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zderzenie nad Kolorado

Wypadki, Lotnictwo cywilne, 15 maja 2021

12 maja 2021 o 10:23 czasu lokalnego podczas podejścia do lądowania zderzyły się samoloty Cirrus SR22 i Swearingen Metro II. Ten drugi przyleciał z Salida (lot LYM970) i lądował (w trybie VFR) na pasie Centennial 17L. Na jego pokładzie znajdowała się tylko załoga. Pierwszy – z pilotem i pasażerem – lądował na pasie 17R. Około 5 km od lotniska, na wysokości 2 km nad Cherry Creek State Park, SR22 uderzył w Metro II. Z jego kadłuba za skrzydłami wyrwał całą sekcję kabiny nad podłogą.

W wyniku uderzenia kadłub Swearingen Metro II został bardzo poważnie uszkodzony. To że pilotowi udało się wylądować, można uznać za duże szczęście / Zdjęcie: via Kathryn's Report

Mimo poważnego uszkodzenia pilotowi Metro II udało się wylądować. Warto dodać, że samolot lądował z wyłączonym prawym silnikiem. Na jego pokładzie nikomu nic się nie stało.

Pilot Cirrusa uruchomił spadochron (CAPS, Cirrus Airframe Parachute System), na którym samolot opadł na pobliskie pole, ponad 7 km na północ od lotniska. Uszkodzoną maszynę znaleziono między E. Bellevue Ave i S. Cherry Creek Drive. Okazało się, że pilot i pasażer nie odnieśli istotnych obrażeń.

Cirrus SR22 ląduje na spadochronie. Z tej odległości trudno ocenić skalę uszkodzeń samolotu. Ważne, że na pokładzie nikomu nic się nie stało / Zdjęcie: via Kathryn's Report

Nie wiadomo, co było przyczyną wypadku. Nie wiadomo też, czy samoloty, które się zderzyły, były wyposażone w systemu zapobiegające takim wydarzeniom.

Uszkodzony Swearingen SA226-TC Metro II, zn. rej. N280KL, nr ser. TC-280, należy do Key Lime Air. Cirrus SR22, zn. Rej.  N416DJ, nr ser. 4394, to własność Independence Aviation. Nie wiadomo, czy samoloty nadają się do naprawy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.