Według Defense Express, Ministerstwo obrony Ukrainy ogłosiło wreszcie kryptonim programu budowy następcy samochodu terenowego z czasów sowiecko-rosyjskich UAZ (-469, -3151 i inne). Ten kryptonim to Sajgak (suhak – gatunek antylopy). Nadal jednak istnieją tylko wstępne wymagania taktyczno-techniczne wobec nowego pojazdu. Podstawowym założeniem jest, by odpowiadał on charakterystykom podobnych konstrukcji państw NATO. Pojazd musi być przystosowany do czynności służbowych żołnierzy szczebla dowodzenia, przewozu personelu i ładunków wojskowych, holowania przyczep, tworzenia pojazdów specjalistycznych i specjalnych.
To że Siły Zbrojne Ukrainy otrzymają nowy samochód terenowy zamiast wielu dotychczas używanych, ukraińskie MO ogłosiło na początku 2021. 1 marca został zaś ogłoszony przetarg. Nowy pojazd ma powstać w ramach pracy badawczo-rozwojowej (OKR) Rozwój terenowego samochodu osobowego na potrzeby Sił Zbrojnych Ukrainy. Podmioty dopuszczone do przetargu muszą rozpocząć prace nad samochodem w pierwszej połowie 2021 roku na własny koszt. Prototypy będą testowane na poligonach WSU.
Do postępowania dopuszczono 6 przedsiębiorstw (tylko ukraińskich, zagraniczne mogą być tylko poddostawcami). Nie wiadomo jednak, kiedy zostaną zatwierdzone docelowe wymagania wobec nowego pojazdu. Wątpliwości budzi również decyzja MO Ukrainy o przeprowadzeniu pierwszego etapu rozwoju na koszt wykonawców. Zgodnie z nią, na zwrot poniesionych kosztów może liczyć tylko zwycięzca. To oznacza, że mniej zamożni oferenci będą proponować konstrukcje bez wielu kosztowniejszych rozwiązań, a więc ich konstrukcje nie będą nowoczesne na miarę obecnego poziomu technologii.
Wstępne wymagania na samochód terenowy Sajgak przewidują, że ma być on napędzany silnikiem wysokoprężnym. Ma mieć zasięg ponad 1000 km, ładowność nie mniejszą niż 1000 kg i zdolność holowania przyczepy o masie 1500 kg. Prędkość maksymalna musi przekraczać 130 kg, a minimalny promień skrętu być mniejszy niż 6,5 m. Prześwit ma być nie mniejszy niż 300 mm, a głębokość brodzenia bez wcześniejszego przygotowania co najmniej 700 mm. Bez ciśnienia w oponach pojazd ma pokonywać ponad 100 km.