Przedstawiciele TAI (Turkish Aerospace Industries) poinformowali o uzyskaniu zgody Departamentu Stanu USA na sprzedaż Filipinom 6 śmigłowców szturmowych T129 ATAK. Amerykanie zgodzili się na reeksport 12 silników LHTEC T800-4A i innych komponentów potrzebnych do wyprodukowania śmigłowców, dostarczanych Turcji. LHTEC jest spółką Rolls-Royce i Honeywell. Silnik T800 powstał pierwotnie do napędu śmigłowca Boeing–Sikorsky RAH-66 Comanche, z którego rozwoju Pentagon zrezygnował w 2004.
W 2018 TAI udało się udało się uzyskać zamówienia na śmigłowce T129 ATAK nie tylko Filipin (6 egz.), ale i Pakistanu. Pakistan zamierzał nabyć 30 maszyn za 1,5 mld USD. Oba kontrakty zostały jednak zablokowane przez USA w ramach embarga nałożonego na Turcję za zakup rosyjskich systemów obrony powietrznej S-400.
Nowa administracja USA, kierowana przez Joe Bidena, złagodziła nieco kurs wobec Turcji. Stąd zapewne decyzja ogłoszona 17 maja 2021, dotycząca kontraktu z Filipinami. Kontrakt z Pakistanem nadal jednak pozostaje zablokowany – przez Kongres. Jego zgoda jest bowiem potrzebna przy eksporcie sprzętu wojskowego o wartości ponad 25 mln USD (w przypadku członków NATO).
Pakistan w marcu 2021 potwierdził zainteresowanie tureckimi śmigłowcami. Prolongował wówczas ważność kontraktu na kolejnych 6 miesięcy. Wydaje się jednak mało prawdopodobne, by Turcja uzyskała zgodę Kongresu USA. Inna opcja – zmiana silników, na przykład na ukraińskie – związana jest z długotrwałymi testami i innymi komplikacjami.