Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne eksportowe T-6

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 22 września 2009

Miesiąc po zleceniu przez Pentagon dostaw T-6A dla Izraela i niecałe 2 tygodnie po podobnej umowie dla Iraku, Hawker Beechcraft otrzymał kolejne zamówienie na Texany II. Tym razem na 24 samoloty dla Maroka.

T-6B Texan II lotnictwa US Navy. Maroko będzie drugim użytkownikiem takich samolotów. Grecja, Kanada, Irak i Izrael, podobnie jak główny użytkownik - US Air Force - zdecydowały się na bardziej klasyczną wersję A / Zdjęcie: US Navy

Kontrakt wpisuje się w umowę na dostawy 24 F-16C/D Block 52 (zobacz: Amerykanie oferują Marokańczykom 24 F-16C/D). Wraz z nimi, również od 2010 rozpoczną się dostawy szkolnych Texanów II w wersji C. To eksportowe oznaczenie wersji B, wyposażonej w szklany kokpit. Dodatkowo Marokańczycy zażyczyli sobie także dodatkowych urządzeń systemu GPS oraz węzłów podwieszeń, które mają być wykorzystywane na zbiorniki paliwa. Teoretycznie mogą one również służyć dla podwieszanego uzbrojenia, jednak część obserwatorów twierdzi, że odbiorca nie zamierza tego robić, w odróżnieniu np. od Greków, który byli pierwszymi zagranicznymi odbiorcami T-6 (zakupili oni 25 samolotów wersji A i 20 uzbrojonych T-6A NTA).

Hawker Beechcraft dostarczy marokańskie samoloty między końcem 2010 a 2012. 24 maszyny, wraz z pakietem serwisowym, 2 symulatorami, urządzeniami obsługowymi i pakietem szkoleniowym, mają kosztować ok. 200 mln USD. Na razie obecny kontrakt przewiduje przekazanie producentowi przez Pentagon jedynie pierwszej transzy 37 mln USD.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.