Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy w locie silnika S-70 Ochotnik

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 10 czerwca 2021

Według rosyjskich mediów internetowych podmoskiewski Instytut lotniczo-doświadczalny (LII, Liotno-issledowatielskij institut) im. M.M. Gromowa prowadzi testy w locie silnika AL-41F bez dopalacza, a z płaską dyszą, przeznaczonego najprawdopodobniej do napędzania ciężkiego uderzeniowego bsl S-70 Ochotnik. Zainstalowano go pod prawym skrzydłem latającego laboratorium Ił-76ŁŁ. Badania mają potrwać 2-3 lata.

Silnik AL-41F bez dopalacza, a z płaską dyszą, przeznaczony najprawdopodobniej do napędzania ciężkiego uderzeniowego bsl S-70 Ochotnik / Zdjęcie: Twitter

Zastosowanie silnika bez dopalacza i z płaską dyszą ma pozwolić na uzyskanie przez bbsl S-70 Ochotnik lepszych właściwości stealth. Polepszy się też zwrotność bezzałogowca i parametry w locie z małą prędkością. Może to być ważne w przypadku operowania w większych grupach, w szczególności z samolotami załogowymi. Niedawno ujawniono, że z Ochotnikami ma współpracować rosyjski samolot bojowy stealth Su-57. Jego oprogramowanie dostosowano do lotów z formacjami do czterech S-70.

Wizja LSDS – lekkiego naddźwiękowego samolotu dyspozycyjnego z napędem z dyszami płaskimi, badanymi przez CAGI i LII / Ilustracja: CAGI

LII im. Gromowa badał też, z wykorzystaniem Ił-76ŁŁ, podobny napęd, przewidziany do małego naddźwiękowego samolotu odrzutowego – LSDS (Liochkij swierchzwukowyj diełowoj samoliot). Płaska dysza ma mu zapewnić tłumienie hałasu i nadzwyczajne własności aerodynamiczne. LSDS ma osiągać prędkość przelotową na poziomie 1800 km/h. Jego model był badany w tunelu aerodynamicznym CAGI.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.