Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Trzytysięczny RV-8

Lotnictwo cywilne, 25 września 2009

Tom Carter, były pilot F-16, okazał się trzytysięcznym klientem na RV-8, samolot w częściach do samodzielnego montażu amerykańskiej Van's Aircraft.

RV-8 jest dolnopłatem dla dwóch osób. Maksymalna masa startowa wynosi 815 kg. Samolot ma długość 6,46 i rozpiętość skrzydeł 7,38 m. Silniki Lycominga o mocy od 150 do 200 KM zapewniają prędkość maksymalną do 360 km/h i wznoszenie do 9,7 m/s. Największy zasięg przy prędkości ekonomicznej wynosi nieco ponad 1260 km / Zdjęcie: Adrian Pingstone

Carter wybrał RV-8 ze względu na dużą prędkość - wersja z 200-konnym silnikiem Lycoming IO-360 rozwija prędkość maksymalną 360 km/h - i możliwość wykonywania akrobacji, z przeciążeniami w zakresie +6/-3g. Do zakładów na Aurora State Airport w Oregonie przyleciał swoją Cessną 180, do której załadował większość części RV-8.

Samolot ten okazuje się kolejnym przebojem założonego w 1973 Van's Aircraft. Przedsiębiorstwo oferuje obecnie 9 modeli metalowych dolnopłatów, 2- i 4-miejscowych (od RV-3 do RV-12, modele o numerach 1,2 i 5 przestały być produkowane lub występowały wyłącznie jako prototypy). Wszystkie występują w klasie eksperymentalnej, w zestawach do samodzielnego montażu.

Producent nie ujawnił do tej pory, ile zestawów sprzedał. Wiadomo jedynie, że do września bieżącego roku zmontowano i zarejestrowano 6 362 samolotów, w tym 2363 RV6/6A, 1306 RV-4 (mniejszego protoplasty RV-8) oraz 916 RV-8/8A (oznaczenie A oznacza podwozie trójkołowe, pozostałe maszyny mają klasyczne podwozie dwukołowe z kółkiem ogonowym).

RV-8 sprzedawany jest od 1996. Standardowy zestaw (bez silnika) kosztuje niecałe 21 tys. USD. Na zestaw do szybkiej budowy, z częściowo zmontowanymi podzespołami, należy wydać o 10 tys. USD więcej.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.