Tom Carter, były pilot F-16, okazał się trzytysięcznym klientem na RV-8, samolot w częściach do samodzielnego montażu amerykańskiej Van's Aircraft.
Carter wybrał RV-8 ze względu na dużą prędkość - wersja z 200-konnym silnikiem Lycoming IO-360 rozwija prędkość maksymalną 360 km/h - i możliwość wykonywania akrobacji, z przeciążeniami w zakresie +6/-3g. Do zakładów na Aurora State Airport w Oregonie przyleciał swoją Cessną 180, do której załadował większość części RV-8.
Samolot ten okazuje się kolejnym przebojem założonego w 1973 Van's Aircraft. Przedsiębiorstwo oferuje obecnie 9 modeli metalowych dolnopłatów, 2- i 4-miejscowych (od RV-3 do RV-12, modele o numerach 1,2 i 5 przestały być produkowane lub występowały wyłącznie jako prototypy). Wszystkie występują w klasie eksperymentalnej, w zestawach do samodzielnego montażu.
Producent nie ujawnił do tej pory, ile zestawów sprzedał. Wiadomo jedynie, że do września bieżącego roku zmontowano i zarejestrowano 6 362 samolotów, w tym 2363 RV6/6A, 1306 RV-4 (mniejszego protoplasty RV-8) oraz 916 RV-8/8A (oznaczenie A oznacza podwozie trójkołowe, pozostałe maszyny mają klasyczne podwozie dwukołowe z kółkiem ogonowym).
RV-8 sprzedawany jest od 1996. Standardowy zestaw (bez silnika) kosztuje niecałe 21 tys. USD. Na zestaw do szybkiej budowy, z częściowo zmontowanymi podzespołami, należy wydać o 10 tys. USD więcej.