Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Airways Aviation z VoltAero

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 01 lipca 2021

Francuska grupa szkoleniowa Airways Aviation ogłosiła, że 25 czerwca zawarła z (także francuskim) VoltAero porozumienie o współpracy w projektowaniu rodziny samolotów z napędem hybrydowym Cassio. Umowa dotyczy także analiz możliwego ich wykorzystania. Cztero-, sześcio- i dziesięcioosobowe Cassio 330, 480 i 600 w pierwszej kolejności miałyby wykonywać loty regularne i na żądanie w południowej Francji.

Demonstrator technologii VoltAero Cassio 1 w pierwszym locie. Samolot jest wyposażony w hybrydowy moduł zasilania elektrycznego i śmigło pchające / Zdjęcie: VoltAero

Airways Aviation, z siedzibą na lotnisku Montpellier-Méditerranée, zamierza wykorzystać Cassio również do kursów pilotowania samolotów elektrycznych. Chce opracować symulator lotu dla tego typu, a także opracować specjalny program nauczania. Airways Aviation zamierza kupić 15 samolotów Cassio, których dostawy powinny rozpocząć się w 2023. Umowa nie określa, jaką wersję samolotów zamówiło francuskie przedsiębiorstwo.

VoltAero zapowiedziało, że zamierza ukończyć certyfikację typu zgodnie z przepisami EASA CS-23 do początku 2023. Na początku 2021 zaczął latać demonstrator technologii Cassio 1. Przedsiębiorstwo otrzymało ok. 13,1 mln euro dofinansowania z Green Deal Strategy and Recovery Plan Unii Europejskiej.

VoltAero przewiduje produkcję około 150 samolotów hybrydowych rocznie. Ich ceny mają odpowiadać podobnym samolotom napędzanych silnikiem tłokowym. Cassio 330 ma mieć łączną moc 330 kW (większe samoloty – 480 kW i 600 kW). Będzie wyposażony w trzy silniki elektryczne Safran Engineus 45 i 370-konny silnik spalinowy, wspólnie napędzający pięciołopatowe śmigło pchające. Planowany zasięg wynosi ok. 1350 km, a prędkość przelotowa 345 km/h.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.