Legendarny wielozadaniowy brytyjski dwusilnikowy odrzutowy samolot bombardujący, szturmowy i rozpoznawczyEnglish Electric Canberra, weteran wielu wojen i konfliktów drugiej połowy XX wieku, znów można podziwiać w powietrzu.Canberra TT18 WJ680 (zn. rej. VH-ZSQ) został w Australii przywrócony do stanu lotnego i 28 czerwca 2018 wykonał pierwszy od 5 czerwca 2010 lot demonstracyjny. Jest to najprawdopodobniej ostatni nadal sprawny i gotowy do lotu samolot tego typu na świecie.
Maszyna jest własnością organizacji australijskiej – Temora Flyers Inc., części Temora Aviation Museum, która oddała bombowiec w użytkowanie specjalnej jednostce wojsk lotniczych Australii – RAAF No. 100 Squadron (bazuje na lotniskach Point Cook i właśnie w Temora), skupiającej latające zabytki 100-lecia australijskiego lotnictwa wojskowego, obchodzonego w tym roku. Australijska Canberra została odnowiona w barwach rodzimych wojsk lotniczych i otrzymała oznaczenia dawnego bombowca opatrzonego numerem A84-234 (latał w wojnie wietnamskiej w składzie RAAF No. 2 Squadron).
Zabytkowy odrzutowiec został zbudowany dla brytyjskich RAF i wszedł do ich uzbrojenia jako WJ680 w grudniu 1955 (551 Wing Bomber Command w Gutersloh w RFN). Swój ostatni lot operacyjny wykonał 18 grudnia 1991 w wariancie TT18 (jako holownik celów powietrznych). W 1992 został sprzedany Ronowi Mitchellowi i z rejestracją G-BURM uczestniczył w 1994 w pokazach lotniczych w Duxford. Do Australii dla Temora Aviation Museum został sprzedany w maju 2001.
W sumie w Anglii w zakładach English Electric i Handley Page zbudowano 926 samolotów Canberra, 48 powstało w Australii w wytwórni Government Aircraft Factory. Dla US Air Force Canberry jako B-57 budowały zakłady Martina. Powstało w nich 403 samolotów tego typu.
Bombowiec latający w Australii napędzany jest zabytkowymi silnikami Rolls-Royce Avon Mk 1 z 8 dzbanowymi komorami spalania i jednostopniowa turbiną, podobnymi w działaniu do tych zabudowanych w polskich Limach.