W planie budżetowym wydatków Pentagonu na rok finansowy (FY) 2022 znalazła się kwota 161 mln USD na zakup pierwszej partii 12 lotniczych pocisków o prędkości hiperdźwiękowej – AGM-183A Lockheed Martina, w które najprędzej za rok uzbrojone mają zostać bombowce B-52H lub B-1B. Pociski mają kosztować po 13,4 mln USD.
Steve Trimble z Aviation Week & Space Technology przyznaje otwarcie, że USA przegrały z Chinami i Rosją w rywalizacji o wprowadzenie do arsenałów pocisków o prędkości hiperdźwiękowej. Dopiero teraz starają się rzucić w pogoń technologiczną za rywalami. Ważnym krokiem w tym zakresie będzie zatwierdzenie przez Kongres wydatków na owych 12 pierwszych AGM-183A, mimo, że ich faza badawczo-rozwojowa nie jest jeszcze zakończona, a badania w locie głowic szybujących z wielkimi prędkościami są dalekie od finału.
Trimble po rozmowach w Pentagonie podaje, że jeśli wszystko ułoży się pomyślnie – a może tak nie być z powodu problemów technicznych, to USA uzyskają pod koniec 2022 możliwość oddania salwy pociskami hiperdźwiękowymi o zasięgu 800 km z tylko dwóch bombowców. Do komory bojowej B-52H czy B-1B można bowiem będzie załadować po 6 AGM-183A.
Tymczasem pociski hiperdźwiękowe – LRHW (Long-Range Hypersonic Weapons) dla baterii US Army i CPS (Conventional Promt Strike) US Navy dla niszczycieli DDG-1000 typu Zumwalt (ta sama broń w dwóch wariantach systemów odpalania) – mają zostać wprowadzone do amerykańskich arsenałów nie wcześniej niż za 4 lata. Pierwszych 7 ma być dostarczonych w latach budżetowych 2023 – 2024, zaś produkcja seryjna 24 pocisków rocznie powinna zostać uruchomiona w FY 2025, co oznacza dostawy najwcześniej 2026.
Z kolei dopiero w 2027 myśliwce bombardujące US Air Force otrzymać mają pierwsze pociski manewrujące o prędkości hiperdźwiękowej. Ich rozwojem zajmują się dwa rywalizujące zespoły – Boeinga i Raytheona/Northropa Grummana. Specjalnemu zespołowi Pentagonu nadzorującemu rozwój broni hiperdźwiękowej szefuje Mike White. Brak istotnych postępów w jej rozwoju w ostatnim czasie tłumaczył on korespondentowi AW&ST restrykcjami epidemicznymi...
Ostatnim sukcesem była udana próba silnika na paliwo stałe pierwszego stopnia pocisku LRHW i CPS o średnicy 34,5 cala, przeprowadzona 27 maja 2021 przez połączone zespoły Lockheeda Martina i Northropa Grummana. Dopiero pod koniec 2021 ma dojść do integracji pierwszego członu pocisku z przyśpieszaczem drugiego, co dopiero prowadzić miałoby do pierwszego próbnego startu.