Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Indie kupują gąsienicowe bwp

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 06 lipca 2021

Ministerstwo Obrony Indii opublikowało zapytanie o informacje związane z chęcią pozyskania nowych bwp o trakcji gąsienicowej – Futuristic Infantry Combat Vehicle (Tracked). W grę wchodzi zakup nawet 1750 pojazdów.

Indie zamierzają nabyć pojazdy nowej generacji w trzech wersjach opartych o jedno podwozie. Z puli 1750 pojazdów 55% mają stanowić uzbrojone bwp (ok. 960 pojazdów), 20% będzie w wersji dowódczej (ok. 350 pojazdów), zaś 25% to wozy dowodzenia i rozpoznania (ok. 440 pojazdów). Zapytanie ma pozwolić wyłonić indyjskiego dostawcę pojazdów, który będzie w stanie rozpocząć dostawy 2 lata po podpisaniu umowy. Produkcja bwp ma się kształtować na poziomie co najmniej 75-100 pojazdów rocznie. Możliwe jest pozyskanie licencji na zagraniczną konstrukcję, która będzie produkowana w Indiach w ramach inicjatywy Make in India.

Futuristic Infantry Combat Vehicle (Tracked) zastąpi w Indian Army produkowane lokalnie BMP-2 Sarath / Zdjęcie: MO Indii

Bwp mają być pozyskiwane w trzech etapach. Etap I dotyczy zakupu ok. 10% potrzebnych bwp w ramach produkcji niskoseryjnej (LSP, Limited Series Production). Etap ten ma potrwać ponad 2 lata. Etap II zakłada pozyskanie 40% potrzebnych bwp, co ma potrwać kolejne 6-7 lat. Produkowane ma być wówczas około 100 pojazdów rocznie. Pojazdy z etapu II mają być udoskonalone na podstawie testów i użycia pojazdów pochodzących z LSP. Etap III zakłada pozyskanie pozostałych pojazdów w udoskonalonym wariancie docelowym. Taki tryb wprowadzenia do służby bwp ma ułatwić dostosowanie produktu do zmian technologicznych i wymagań na przestrzeni najbliższych 18-20 lat. Cykl życia FICV(T) przewidywany jest na 32 lata z uwzględnieniem jednego remontu generalnego.

Pojazd poszukiwany przez Indie ma umożliwiać działanie w różnych warunkach terenowych i atmosferycznych. Szczególnie istotne będzie działanie na równinach i pustyniach u wschodnich granic Indii oraz działanie w terenach górskich na wysokości do 5000 m n.p.m. u północnych granic Indii. Bwp ma być zdolny do transportu piechoty i załogi pojazdu zapewniając ochronę przed różnego rodzajami zagrożeniami. Bwp ma mieć możliwość zwalczania czołgów, transporterów opancerzonych, wozów bojowych, nisko latających śmigłowców i bsl. Ponadto ma zapewniać wsparcie ogniowe żołnierzom piechoty zmechanizowanej.

Załoga FICV(T) w odmianie bwp ma liczyć 3 żołnierzy i co najmniej 8 żołnierzy desantu. Pojazd powinien charakteryzować się dobrą mobilnością taktyczną. Wymagany współczynnik mocy do masy to co najmniej 30 KM/t. Ponadto pojazd ma pływać. Uzbrojenie ma stanowić wieża bezzałogowa z SKO zapewniającym prawdopodobieństwo trafienia celu NATO Tank Target na poziomie 80%. W wieży ma się znajdować armata automatyczna kalibru co najmniej 30 mm z zapasem 500 naboi. Z armatą ma zostać sprzężony km kal. 7,62 mm. Uzbrojenie wieży ma uzupełniać ppk o zasięgu co najmniej 4000 m i przebijalności 650 mm za ERA. Uzbrojenie to ma być uzupełniane przez zamontowany na wieży zsmu z granatnikiem automatycznym kal. 30 mm.

FICV(T) ma dysponować modułową osłoną balistyczną zapewniającą od frontu ochronę na poziomie 5 według STANAG 4569 i dookolnie na poziomie 4. Dodatkowe panele opancerzenia mają umożliwiać zwiększenie ochrony do poziomu 6. W przypadku ochrony przeciwminowej zakładany jest poziom 3b według STANAG 4569. Bezpieczeństwo pojazdu ma zwiększać zastosowanie systemu ochrony aktywnej klasy hard-kill, systemu ostrzegania przed opromieniowaniem laserem, wykładzin przeciwodłamkowych i systemu ochrony przed bronią masowego rażenia. Wyposażenie elektroniczne ma stanowić system nawigacji, BMS oraz radiostacje. W przypadku wozów dowodzenia i wozów dowodzenia i rozpoznania stosowane mają być także rozpoznawcze bsl i amunicja krążąca.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.