Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Europejski certyfikat Bell 429

Lotnictwo cywilne, 30 września 2009

Przedstawiciele Bell Helicopter poinformowali, że w ubiegłym tygodniu Bell 429, następca niezbyt popularnego modelu 427, otrzymał certyfikat europejskich władz lotniczych EASA. Otwiera to drogę do dostaw tych samolotów na Stary Kontynent.

Europejski certyfikat dla Bella 429 nie oznacza szybkich i masowych dostaw na Stary Kontynent. Co prawda producent zdobył już zamówienia na ponad 300 śmigłowców tego typu, jednak większość z USA. W Europie medyczny Bell 429 ma wielu konkurentów w swojej klasie. Model 429 ma maksymalną masę startową 3175 kg i osiąga prędkość 287 km/h. Może być pilotowany przez jedną osobę, w wariancie standardowym zabierając na pokład jeszcze 7 pasażerów / Zdjęcie: Bell Helicopter

Bell 429 powstał ze względu na zainteresowanie służb medycznych. Poprzedni model, 427, okazał się za mały, by ulokować w nim swobodnie przedział ratowniczy. Co więcej, 427 nie miał certyfikatu do lotów w warunkach ograniczonej widzialności. Próby jego modernizacji nie przyniosły zadowalających wyników.

Dlatego zdecydowano się na stworzenie modelu, opartego o nowy kadłub. W pracach rozwojowych uczestniczyła południowokoreańska KAI i japońska Mitsui Bussan Aerospace. Prototyp Bella 429 wzbił się w powietrze w styczniu 2007. Problemy z poddostawcami spowodowały, że pierwszy certyfikat - kanadyjskich władz lotniczych - otrzymano dopiero 1 lipca bieżącego roku, ponad 18 miesięcy po planowanym wcześniej terminie. Tydzień później podobne zezwolenie wydały władze lotnicze USA. Pierwszą dostawę medycznego Bella 429 zrealizowano jeszcze tego samego dnia, na rzecz największego, lotniczego operatora medycznego USA, Air Methods Co.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.