Tzw. pandemia koronawirusa doprowadziła w wielu krajach do prawie całkowitego zastoju przewozów lotniczych. Spowodowało to ogromne straty linii lotniczych. Jedną z nich są Garuda Indonesia. W 2020 poniosły one straty równe 2,4 mld USD. To największa strata w ich historii od 2005.
Garuda Indonesia ponosiły straty także w poprzednich latach, ale były one bez porównania mniejsze. W 2019 ich strata netto wyniosła 39,9 mln USD. Obecne straty zagrażają istnieniu przedsiębiorstwa.
Z analizy ujawnionych danych wynika, że kapitał własny przedsiębiorstwa jest ujemny i wynosi 1,9 mld USD. W ubiegłym roku ujemny był też przepływ środków pieniężnych, w wysokości 96,5 mln USD. Bieżące zobowiązania grupy przekraczają aktywa obrotowe o 3,8 mld USD. Garuda może więc mieć trudności z wywiązaniem się z krótkoterminowych zobowiązań finansowych.
Jednym ze sposobów, w jaki Garuda stara się zaoszczędzić pieniądze, jest dokonywanie cięć we flocie. Do 2022 w liniach ma pozostać 66 samolotów, co oznacza redukcję o około połowę. Oodchudzanie już się zaczęło. Garuda Indonesia zwróciły leasingodawcom dwa Boeingi 737-800 wcześniej niż wynikało to z umowy.