Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wypadek repliki Flyera III

Lotnictwo cywilne, 02 października 2009

Wczoraj w Huffman Prairie, części bazy lotniczej Wright-Patterson, rozbiła się replika samolotu Flyer III, pilotowana przez Marka Dusenberry`ego. Pilot został przewieziony do szpitala. Jego stan jest ciężki.

Wrak repliki. Samolot wykonano z drewna i płótna. Niestety, podobnie jak oryginał, maszyna nie należy do najbardziej bezpiecznych / Zdjęcie: daytondailynews.com

Mark Dusenberry zbudował latającą replikę Flyera III, trzeciego modelu braci Wright, różniącego się od poprzednich dwóch większymi powierzchniami sterowymi. Dzięki temu okazał się łatwiejszy w pilotażu.

Dusenberry przygotowywał się do pikniku 5 października, który co roku upamiętnia pierwszy lot Flyera III w Hoffman Prairie, z 1905. Już raz, w 2007 replika spadła na ziemię, pilot wyszedł jednak z wypadku bez obrażeń. Wczoraj, kilkanaście sekund po starcie do drugiego lotu treningowego, samolot Dusenberry`ego nagle zadarł do góry przód, by po chwili opaść w dół. Spadł z wysokości ok. 5 m, pod bardzo ostrym kątem. Na razie nie są znane przyczyny wypadku.

Pilot doznał bardzo poważnych obrażeń i został natychmiast przewieziony do szpitala na pokładzie śmigłowca medycznego. Po dwóch operacjach lekarze określili jego stan jako ciężki, ale stabilny.

Teoretycznie upadek przy stosunkowo niewielkiej prędkości poziomej i z wysokości kilku metrów nie musiał zakończyć się tak tragicznie. Pilot leżał jednak na brzuchu, głową do przodu, identycznie jak w samolocie braci Wright. Nie dawało to żadnych szans na zmniejszenie obrażeń.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.