Samad Aerospace kontynuuje testy zawisu drugiego demonstratora technologii hybrydowo-elektrycznego samolotu eStarling eVTOL. Próby w locie przeprowadzone w lipcu koncentrowały się na ocenie systemu sterowania lotem, w tym autopilota. Przedsiębiorstwo, którego główna siedziba znajduje się na lotnisku Cranfield w Wielkiej Brytanii, pracuje również nad wersją eCTOL eStarling. Kolejny etap testów ma się rozpocząć pod koniec listopada 2021.
Samad twierdzi, że posiada listy intencyjne na zakup 119 eStarlingów. Każdy potencjalny klient składa 300 tys. USD depozytu. Stanowi to 5% z planowanej ceny, wynoszącej 6 mln USD.
Wcześniej Samad informował, że bada możliwości przeniesienia się poza Wielką Brytanię. Powodem są wysokie koszty funkcjonowania i brak wsparcia rządowego. Obecnie trwa kolejna runda pozyskiwania finansowania w wysokości 30 mln GBP.
eStarling eVTOL ma mieć zasięg przekraczający 1400 km. Jego prędkość przelotowa ma wynosić 480 km/h. Samolot będzie mógł latać także w niesprzyjających warunkach pogodowych