Zespół pod kierownictwem specjalistów Boeinga przeprowadził na zlecenie Office of Naval Research (biura badań Marynarki Wojennej USA) symulację operowania samolotów załogowych i bezzałogowych, z użyciem przenośnego symulatora samolotu wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye, połączonych łączem informacyjnym z wirtualnymi samolotami F/A-18 Super Hornet i MQ-25 Stingray (na zdjęciu).
Symulowana misja obejmowała nadzorowanie przez E-2D operacji pobierania paliwa przez Super Horneta ze zbiorników MQ-25 oraz wykonywanych przez tego ostatniego zadań wywiadu, obserwacji i rozpoznania. E-2D był w stanie kierować działaniami bezzałogowca wyłącznie za pomocą istniejącego oprogramowania.
Z przedsięwzięcia wynikają dwie kluczowe kwestie: MQ-25, E-2D i F/A-18 mogą działać wspólnie przy minimalnej zmianie interfejsu samolotów załogowych i można je będzie wysłać razem z bezzałogowcem w ramach wstępnych misji operacyjnych.
Próba wykazała również, jak współdziałające w ramach skrzydła lotnictwa pokładowego załogi samolotów Hawkeye i Hornet mogą zmieniać trasę lotu bezzałogowego tankowca i miejsce spotkania (Tankowanie F/A-18 z MQ-25, 2021-06-07).
Bardziej zaawansowana symulacja kolejnej misji wykazała, w jaki sposób można wykorzystać otwarte oprogramowanie do wykonania jej przez bezzałogowiec całkowicie autonomicznie, z E-2D służącym jako węzeł kierowania i dowodzenia.