W lipcu 2021 Airbus dostarczył 47 samolotów 32 odbiorcom na całym świecie. To ok. 40% mniej niż w czerwcu, ale i tak oznacza poprawę w stosunku do poprzedniego roku.
Podstawę dostaw Airbusa stanowi rodzina A320. Koncern dostarczył przewoźnikom i leasingodawcom 22 A320neo, 17 A321neo i jeden A321ceo. Daleko za nimi znalazł się A220-300. Airbus dostarczył 4 samoloty tego typu.
Airbus dostarczył w lipcu tylko 3 szerokokadłubowce. Dwa to A350 – jeden dla Delta Air Lines, a drugi dla China Eastern.
Dostawy Airbusa w lipcu uzupełnił jeden A319neo. Trafil on do Tibet Airlines.
Łącznie w 2021 europejski koncern dostarczył już 344 samoloty komercyjne. Stanowi to znaczący wzrost w porównaniu z 2020.
Lipiec był najgorszym od stycznia miesiącem pod względem nowych zamówień. Jedno zamówienie na dwa A320neo Airbus uzyskał od meksykańskiego taniego przewoźnika Volaris.
Niedawno Airbus ogłosił wyniki za pierwszą połowę 2021. Przychody koncernu w tym okresie wyniosły 24,6 mld EUR (w 2020 – 18,9 mld EUR), a EBIT 2,7 mld EUR (2020 – strata 0,95 mld EUR). Airbus dysponował na koniec czerwca 2021 gotówką w wysokości 2,1 mld EUR.
W pierwszym półroczu 2021 Airbus uzyskał zamówienia na 165 samolotów komercyjnych (w 2020 – 365). Po odjęciu rezygnacji oznacza to zaledwie 38 zamówionych samolotów netto (2020 – 298). Łączny portfel zamówień Airbusa na samoloty komercyjne w połowie 2021 jest jednak nadal imponujący. Obejmuje 6925 maszyn.