Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zmodyfikowany eVTOL Aero3

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 17 sierpnia 2021

Dufour Aerospace zaprezentował zmodyfikowana wersję hybrydowo-elektrycznego przemiennopłata eVTOL Aero3. Szwajcarski start-up zwiększył liczbę śmigieł montowanych na skrzydłach z 4 do 6 i dodał 2 poziome śmigła w przeprojektowanej sekcji ogonowej. Wcześniej znajdowały się tam wentylatory kanałowe. Zmiany mają poprawić wydajność oraz zwiększyć redundancję i bezpieczeństwo systemu.

Zmodyfikowana wersja hybrydowo-elektrycznego przemiennopłata eVTOL Aero3 zaprezentowana przez Dufour Aerospace

Przedstawiciele Dufour nie wykluczają wprowadzania kolejnych zmian. Na pewno nie będą one jednak radykalne, ponieważ producent buduje już pełnowymiarowy załogowy prototyp. Ma on zacząć latać pod koniec 2022 lub na początku 2023.

Seryjny Aero3 ma przewozić ok. 740 kg ładunków. Jego zasięg ma wynosić 1000 km, a długotrwałość lotu 180 min. Projektowana prędkość przelotowa to ok. 350 km/h.

Układ napędowy Aero3 będzie składać się z silnika turbinowego zasilającego 8 silników elektrycznych napędzających śmigła. Typ silnika turbinowego nie został jeszcze wybrany. Dufour planuje, że wskaże głównych partnerów i dostawców do końca 2021.

Szwajcarski start-up testuje już demonstrator technologii X2.1, trzykrotnie mniejszy niż docelowa konstrukcja. Teraz buduje większą wersję – X2.2. Następny ma być prototyp bezzałogowy X3. Dopiero po jego przebadaniu ma zostać oblatany prototyp właściwego Aero3.

Dufour Aerospace twierdzi, że dysponuje środkami wystarczającymi do zrealizowania obecnego etapu prac rozwojowych. Przygotowuje się jednak do kolejnej rundy pozyskiwania funduszy. Mają być one potrzebne do wprowadzenia nowego samolotu na rynek.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.