Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni C-17 dla HAW

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 09 października 2009

Boeing przekazał przedwczoraj trzeci samolot C-17 Globemaster III dla skrzydła ciężkiego lotnictwa transportowego NATO, z bazą w węgierskim Pápa. Kończy to proces dostaw dla tej jednostki.

Ostatni C-17, przeznaczony dla HAW, startuje z lotniska fabrycznego Boeinga w Long Beach. Samoloty będą wspólnie wykorzystywane przez 30 lat. Przynajmniej tyle będzie obowiązywać umowa w tej sprawie. Wsparcie logistyczne i serwisowe zapewnia producent / Zdjęcie: Boeing

Uroczystość miała miejsce w zakładach koncernu w Long Beach. Samolot wkrótce trafi do macierzystej bazy w węgierskim Pápa i zasili Heavy Airlift Wing (HAW). Jest to jednostka, odpowiedzialna za świadczenie usług transportowych dla 12 państw Sojuszu (oraz Szwecji i Finlandii), które wyłożyły środki na zakup samolotów i organizację węgierskiej bazy. Każde z państw deleguje do skrzydła tylu żołnierzy i może korzystać z maszyn w takim wymiarze, ile wynosi jego udział procentowy w finansowaniu przedsięwzięcia.

Największą rolę odgrywają w związku z tym Amerykanie, którzy wnieśli do jednostki m.in. jednego C-17, opłaconego z własnych funduszy. Nasz kraj zapewnił sobie możliwość wykorzystania maszyn w wymiarze 150 h rocznie.

Transportowce z Pápa już rozpoczęły służbę. We wrześniu odbył się pierwszy lot do Afganistanu, na rzecz kontyngentu szwedzkiego. Globemastery latały również do Kosowa.


Drukuj Góra