Szwedzko-brytyjska Volta Trucks rozpoczęła testy prototypu całkowicie elektrycznej, 16-tonowej ciężarówki Volta Minus One. Są one realizowane w ośrodku badawczym Horiba Mira w Nuneaton w Wielkiej Brytanii. Mają na celu ocenę wydajności elektromechanicznej i termicznej prototypu, w tym akumulatora dostarczonego przez Proterra.
Pojazd rozwija prędkość 90 km/h, a jego zasięg wynosi 200 km. Volta Trucks ujawniła jego projekt w lipcu 2020. Oferuje go przedsiębiorstwom logistycznym jako bardziej zrównoważony sposób transportu w miastach i bliskiego międzymiastowego. Pierwszy prototyp pokazano we wrześniu 2020.
Testy mają potrwać jeszcze kilka miesięcy i objąć jazdy w warunkach zimowych na północ od koła podbiegunowego, jak i w gorącym klimacie południowej Europy. Na ich podstawie zostanie wyprodukowana próbna partia samochodów ciężarowych, które zostaną przekazane głównym klientom Volta Trucks do eksploatacji próbnej. Wersja seryjna samochodu – Volta Zero, ma być wyposażona w zabudowę ładunkową (prototyp ma otwartą platformę do przeprowadzania testów obciążeniowych i określania ładowności). Produkcja seryjna jest planowana na koniec 2022.