Koncern L3Harris poinformował o oblocie prototypu nosiciela lotniczego systemu rozpoznania i walki elektronicznej (ang. Airborne Reconnaissance and Electronic Warfare System, ARES). Samolot wystartował i wylądował 27 sierpnia na lotnisku położonym obok zakładów L3Harris w Waco w Teksasie.
ARES jest demonstratorem jednego z elementów projektu US Army (wojsk lądowych Stanów Zjednoczonych Ameryki) o nazwie High Accuracy Detection and Exploitation System (HADES) dotyczącego polepszenia zdolności do wykonywania zadań wywiadu, obserwacji i rozpoznania przez używane obecnie statki powietrzne poprzez zwiększenie ilości i gamy czujników oraz wydłużenie ich zasięgu.
Demonstrator został oparty na płatowcu samolotu odrzutowego klasy biznes Bombardier Global 6000/6500, którego udźwig to 6350 kg. Jego przestronna kabina umożliwia pomieszczenie różnorodnych elementów wyposażenia, także tych, które zostaną opracowane w przyszłości, a pokładowa instalacja elektryczna zapewni im odpowiednią ilość energii do działania.
Według założeń Pentagonu ARES ma operować na wysokości powyżej 12 200 m przez 14 godzin i wskazywać siłom sojuszniczym cele – nieprzyjacielskie pociski balistyczne. Nosiciele systemu mają zastąpić używane obecnie turbośmigłowe samoloty rozpoznania źródeł promieniowania (SIGINT) RC-12X Guardrail (zmodernizowane RX-12, które z kolei powstały na bazie Beechcraft Super King Air В200), których eksplaotacja nastręcza coraz większe trudności (RC-12X nad Litwą, 2020-04-02).