8 października, w zakładach Northrop Grummana w Palmdale, odbyła się prezentacja pierwszego Euro Hawka przeznaczonego dla Luftwaffe - wspólnego przedsięwzięcia amerykańskiego koncernu i europejskiego EADS.
Maszyna jest produktem EuroHawk GmbH, joint-venture Northrop Grummana i EADS Defence & Security. Amerykanie dostarczają samolot - zmodernizowany RQ-4 Global Hawk - ze stacją kontroli lotu, Niemcy - system rozpoznania radioelektronicznego, wraz z panelem jego obsługi naziemnej. Euro Hawki zastąpią wykorzystywane od ponad 35 lat załogowe Breguet Atlantic.
Niemieckie ministerstwo obrony zleciło spółce opracowanie i wdrożenie systemu w styczniu 2007, kosztem 559 mln USD (430 mln Euro). Czwartkowa uroczystość stanowi jeden z kluczowych momentów realizowania tego programu, choć do przyjęcia prezentowanego samolotu do służby pozostała jeszcze daleka droga. Poważnym wyzwaniem jest dokończenie przygotowanego w Niemczech systemu rozpoznania. Planuje się, że po integracji urządzeń i serii testów, Euro Hawk zostanie przyjęty do służby w 2011.
Niemcy planują zakup 5 samolotów, łącznie z prezentowanym. Jednak dostawy maszyn seryjnych zostaną zrealizowane dopiero w latach 2016-2017. Wartość tego kontraktu szacowana jest również na ok. 430 mln Euro.