Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Shippax Award dla promu Festøya

Służby państwowe, 02 września 2021

Podczas tegorocznej edycji konferencji Shippax Ferry Conference, organizowanej na pokładzie promu Seaways Pearl wręczono prestiżowe Shippax Award. Ideą nagrody jest uhonorowanie nowych koncepcji, kreatywności i innowacji.

Do grona docenionych dołączył prom Festøya – pierwszy z serii czterech promów zamówionych przez Norled i zbudowanych według projektu LMG 120-DEH opracowanego przez LMG Marin oraz szczegółowej dokumentacji przygotowanej przez Remontowa Marine Design & Consulting z grupy kapitałowej Remontowa Holding.

 Prom Festøya został przekazany armatorowi Norled w czerwcu 2020 / Zdjęcie: Stocznia Remontowa Shipbuilding

Festøya reprezentuje nową generację hybrydowych statków z napędem bateryjnym, spełniających bardzo rygorystyczne międzynarodowe przepisy dotyczące poziomu emisji szkodliwych substancji i gazów cieplarnianych i jest jednym z najbardziej energooszczędnych statków w swojej klasie.

W normalnym trybie pracy cała wymagana moc pobierana jest z dwóch pakietów akumulatorów. Są one doładowywane z sieci lądowej podczas postoju statku przy nabrzeżu, który trwa zazwyczaj około 11 minut. W celu zapewnienia utrzymania wymaganego stanu naładowania akumulatorów stosuje się więc rozwiązanie szybkiego ładowania.

System ładowania z lądu zintegrowany jest z automatycznym systemem cumowniczym utrzymującym prom przy nabrzeżu i – w chwili uaktywnienia – dającym zielone światło do rozpoczęcia procesu ładowania. Przewiduje się, że agregaty prądotwórcze, w które wyposażony jest statek (zasilane w 100 % biodieslem), były wykorzystywane tylko w sytuacjach awaryjnych. Okrętowy system elektro-energetyczny jest jednak przygotowany do pracy z nimi jednocześnie z akumulatorami, np. w trybie oszczędzania energii w godzinach szczytu.

Wyposażenie zostało dobrane w oparciu o kryteria maksymalnej efektywności. Dobrym przykładem są pędniki typu ciągnącego ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi opartymi na magnesach stałych zapewniającymi wysoką sprawność nawet przy bardzo małych obciążeniach czy nowoczesny system ogrzewania i wentylacji (HVAC). Pomieszczenia dla pasażerów znajdują się pod pokładem samochodowym, co znacznie poprawia przepływ osób i zwiększa ogólną dostępność statku.

Prom spełnia wymogi przepisów towarzystwa klasyfikacyjnego DNV i Norweskiej Administracji Morskiej. Festøya została przekazana armatorowi Norled w czerwcu 2020 i rozpoczęła pracę na połączeniu Festøya-Solåvagen miesiąc później.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.