Hyundai Urban Air Mobility zawarł z brytyjskim start-upem Urban-Air Port umowę o wspólnej budowie 65 lądowisk (vertiportów) dla samolotów eVTOL, bsl i innych pojazdów elektrycznych w USA, Europie i Azji. Lądowiska mają być o ponad połowę mniejsze niż typowe heliporty. Miejsce do lądowania będzie znajdować się na ich szczycie. Poniżej znajdą się miejsca dla pasażerów i służb pomocniczych, a dookoła postoje dla taksówek. Powierzchnia budynku będzie pokryta ogniwami fotowoltaicznymi.
W ciągu najbliższych 5 lat Urban-Air Port zamierza wybudować 200 takich lądowisk na całym świecie. Będzie je integrować z innymi środkami transportu. Urban-Air Port, projektuje swoje obiekty jako modułowe huby, które mogą być instalowane na niewielkich powierzchniach. Zapewnią one ładowanie i konserwację każdego typu samolotu lub bsl eVTOL, a także samochodów elektrycznych, autobusów i jednośladów. Koncepcja ma być odpowiednia nie tylko dla lokalizacji miejskich, ale także dla odległych obszarów wiejskich. Veriporty będą mogły wspierać akcje ratunkowe w sytuacjach kryzysowych podczas klęsk żywiołowych.
Pierwszy ze wspólnych z Hyundaiem 65 vertiportów ma zostać otwarty w Coventry w Wielkiej Brytanii na początku 2022. Węzeł Air-One jest częścią projektu badawczo-rozwojowego w zakresie miejskiej mobilności lotniczej. Równowartość 1,6 mln USD dofinansowania z programu FutureFlight Challenge przeznaczył na niego rząd brytyjski. Program wspiera także miasto Coventry. Część środków ma zostać przeznaczonych na próby eksploatacyjne różnych typów pojazdów. W programie bierze udział także dostawca wodorowych ogniw paliwowych – AFC Energy.
Hyundai pracuje nad rozwojem własnych samolotów eVTOL. Planuje wprowadzenie ich do użytku komercyjnego do 2028. Koreańska grupa motoryzacyjna jest zaangażowana w rozwój wielu komponentów tak zwanego ekosystemu miejskiej mobilności lotniczej.