Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Komponenty GKN do eVTOL VA-X4

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 19 września 2021

GKN Aerospace uzyskało zamówienie na zaprojektowanie i produkcję skrzydeł oraz systemów połączeń elektrycznych (EWIS) dla samolotu VA-X4 eVTOL (Rekordowe umowy Vertical Aerospace, 2021-06-11) projektowanego przez Vertical Aerospace. Brytyjskie przedsiębiorstwo dołączyło do Rolls-Royce’a (elektryczny układ napędowy), Honeywella (sterowanie lotem i awionika), Solvaya (produkcja struktur kompozytowych) i Microsoftu (IT), którzy już są kluczowymi partnerami programu. Wybór tak dużych i doświadczonych uczestników projektu ma zmniejszyć ryzyko technologiczne.

Wizja 4-miejscowego samolotu eVTOL Vertical Aerospsace VA-X4, którego komponenty buduje GKN Aerospace / Ilustracja: Vertical Aerospsace

Vertical Aerospace buduje pełnowymiarowy prototyp 4-miejscowego samolotu, który ma zostać oblatany jeszcze w bieżącym roku. Będzie on wyposażony w system sterowania i kompletną awionikę Honeywella, ale jego elektryczny układ napędowy nie będzie jeszcze docelowy. Rolls-Royce wciąż go rozwija.

Docelowa wersja VA-X4 ma zostać certyfikowana w 2024. Wtedy też samolot ma wejść do eksploatacji komercyjnej. VA-X4 ma mieć zasięg ponad 150 km i rozwijać prędkość ponad 320 km/h.

VA-X4 nie jest dla GKN Aerospace pierwszym projektem eVTOL, w którym uczestniczy. Przedsiębiorstwo produkuje już skrzydła, usterzenie i okablowanie do całkowicie elektrycznego samolotu Eviation Alice (Poprawiony Alice, 2021-07-01). Pracuje także nad koncepcją większego samolotu eVTOL – Skybus. Grupa GKN posiada 41 zakładów produkcyjnych w 13 krajach.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.