Honda ujawniła projekt małego samolotu eVTOL z napędem hybrydowym. Jego zaletą ma być zasięg znacznie większy niż w przypadku samolotów czysto elektrycznych. Energię potrzebną do lotu ma w konstrukcji Hondy wytwarzać turbina gazowa.
Napęd Honda eVTOL ma stanowić 8 wirników wytwarzających ciąg pionowy, rozmieszczonych na dwóch belkach, i 2 otunelowane wirniki wytwarzające ciąg poziomy. W wersji hybrydowej ma on zapewnić zasięg 400 km, pozwalający na loty pomiędzy miastami, co jest zwykle niemożliwe w wypadku napędu czysto elektrycznego. Dla przykładu – bez turbiny zasięg pojazdu Hondy spada do 100 km.
Poza pojazdem eVTOL Honda przedstawiła wizję całego ekosystemu transportowego. Ma on wykorzystywać strategicznie rozmieszczone Honda Mobility Hubs, jako bazowe lokalizacje łączące miasta. Ten ekosystem może również obejmować elektryczny i autonomiczny transport naziemny. Nowy kierunek rozwoju technologii jest częścią Wizji 2030 Hondy.
W nowym programie Honda chce wykorzystać doświadczenia z budową samochodów i ich napędów. Japoński producent wytwarza też samoloty – Honda Jet. Dzięki nim zyskał know-how dotyczący obsługi transportu lotniczego.