Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

An-74 dla Laosu

Lotnictwo cywilne, 15 października 2009

Ukraina dostarczyła Laosowi samolot pasażersko-transportowy An-74 zamówiony 4 lata temu.

Dzisiaj wytwórnia lotnicza w Charkowie przekazała Laosowi samolot An-74TK-300D w wersji VIP. Umowę o jego zakupie podpisano w 2005. Jej realizacja uległa opóźnieniu ze względu na problemy finansowe wytwórni. Dopiero w tym roku uzyskała ona pomoc rządową, co pozwoliło przyspieszyć produkcję. Dzięki temu w maju charkowska wytwórnia przekazała samolot An-74 Libii.

W dzisiejszej uroczystości wzięli udział przedstawiciele premiera, ministerstwa obrony i finansów Laosu, którzy wzięli udział w 10-minutowym locie pokazowym. Przekazany samolot będzie służyć do przewozu członków władz tego kraju. Do Laosu poleci w najbliższym czasie.

Prototyp samolotu pasażersko-transportowego An-74TK-300, napędzanego silnikami D36 serii 4A z Motor Sicz, oblatano 20 kwietnia 2001 w Charkowie. Jego próby zakończyły się we wrześniu 2002. Od swego poprzednika - An-74TK-200 - ta wersja samolotu różni się większą o 50 km/h prędkością przelotową, mniejszym o 20% zużyciem paliwa i o tyle samo większym zasięgiem. An-74TK-300, zależnie od konfiguracji kabiny, może przewozić do 52 pasażerów (maksymalna masa płatna wynosi 10 ton) na odległość 3,5-5,2 tys. km z prędkością 750 km/h.

W przekazanej Laosowi wersji VIP samolot przewozi 12-16 pasażerów. Oblatano go 17 września br. Laos eksploatuje już jeden samolot An-74.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.